تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۰۶۴۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تداوم رکود بازار اسلب صادراتی روسیه+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از تداوم رکود بازار اسلب صادراتی روسیه حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، درحالی در یک هفته اخیر خریداران و فروشندگان بازار اسلب صادراتی روسیه فعالیتی نداشتند که این بازار راکد ماند.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود تجارت این محصول در بازار ایتالیا که یکی از مصرف‌کنندگان اصلی اسلب روسیه است، در نیمه دوم ماه جاری رونق یابد.

به گفته منابع بازار، بسیاری از خریداران ایتالیایی خرید محموله تحویل ماه آگوست را به تعویق انداختند، زیرا در طول ماه جاری به دلیل تعمیرات برنامه‌ریزی شده و تعطیلات رسمی به محصولات نیمه تمام فولادی کمتری نیاز دارند.

علاوه بر این، قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا در کشور نزولی شد که این مساله نیز به طور طبیعی بر تصمیم‌گیری خریداران تاثیر می‌گذارد.

در نتیجه پیشنهادات قیمتی اخیر برای اسلب صادراتی روسیه به ایتالیا در بازه ۵۶۰ تا ۶۷۰ دلار به ازای هر تن cfr (معادل ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) شنیده شدند که حاکی این بازه قیمتی از کاهش نسبت به بازه پیشنهادی قبل (۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار به ازای هر تن cfr) است.

در زمان انتشار این نشریه، هیچ پیشنهاد قیمتی جدیدی از روسیه به ترکیه که یکی از خریداران اصلی اسلب روسیه برای تولیدات کویل ورق گرم است، گزارش نشد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه CIS در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲) در بازه ۵۰۰ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

پس از اعلام ارزیابی قیمت، منابع بازار گزارش دادند که اسلب روسی در ترکیه با قیمت ۴۸۰ دلار به ازای هر تن فول و یا کمتر موجود بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده