تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۴۶
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۹۹۳۰۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور تفاهم نامه تولید خودرو اقتصادی امضا کردند

‌می‌متالز - سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور، تفاهم نامه تولید خودرو اقتصادی امضا کردند که تا اواخر سال جاری تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی تیموری در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه بن سازه (پلتفرم) و تولید خودرو مشترک اقتصادی بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور گفت: خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی تا اواخر سال جاری تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: خودروی اقتصادی چند ویژگی دارد. اول اینکه پلتفرم این خودرو مشترک بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور تولید و این خودرو به صورت انبوه در این سه شرکت تولید خواهد شد. سیستم الکترونیکی این خودرو تماما در یک ماژول تولید و عرضه می‌شود و از تعدد قطعات و سیستم‌های الکترونیکی در طراحی آن خودداری شده که این موضوع باعث کاهش هزینه و قیمت خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد: وزن خودرو‌های تولیدی بیش از هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است، ولی وزن خودرو اقتصادی بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ کیلوگرم خواهد بود که این موضوع هم باعث کاهش قیمت می‌شود. چراکه فولاد و قطعات الکترونیکی کمتری در آن مصرف می‌شود. با توجه به تولید این خودرو در سه شرکت، تیراژ تولید آن بالا خواهد بود و همین امر باعث کاهش قیمت قابل توجه این خودرو خواهد شد.

به گفته تیموری، نمونه‌های اولیه این خودرو آذرماه برای انجام آزمایش و دریافت استاندارد‌ها تولید خواهد شد و قطعا قیمت این محصول با توجه به اقتصادی بودن مناسب خواهد بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده