تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۹۹۴۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت سنگ آهن داخلی چین در هفته گذشته

‌می‌متالز - با توجه به کاهش تولید و ارسال محصولات فولادی توسط فولادسازان چین، قیمت سنگ آهن داخلی چین در هفته گذشته کاهش یافت و در این هفته با افت‌های گاه به گاه در نوسان خواهد بود.

به گزارش می‌متالز به نقل از SMM، روند تغییرات قیمت سنگ آهن در سراسر چین در هفته گذشته به صورت نزولی بوده و در برخی از شهر‌ها نوسان داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در شهرستان کیانشی مستقر در شهر تانگشان استان هبی در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۷ آوریل) کاهش ۱۰ تا ۱۵ یوان در هر تن را تجربه کرده است. همچنین باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن در شهر بیپیائو و شهرستان جیان پینگ مستقر لیائونینگ غربی حدود ۱۰ تا ۲۰ یوان در هر تن کاهش یافته است. در مقابل منابع خبری اعلام کردند که قیمت سنگ آهن در شرق چین نیز در هفته گذشته کاهش ۲۰ تا ۳۰ یوان در هر تن را تجربه کرده است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) اعلام کردند کارخانه‌های فولادی مستقر در در تانگشان، قیمت‌های پیشنهادی کنسانتره را در میان کاهش قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی کاهش دادند. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های پیشرو خرید سنگ آهن با زیان را کاهش دادند. همچنین باید توجه داشت که برخی از معادن و کارخانه‌های مستقر در تانگشان برای تضمین جریان سرمایه خود، محموله‌های خود را ارسال می‌کردند. این در حالی است که بیشتر شرکت‌ها منتظر می‌ماندند و از ارسال با قیمت پایین خودداری کردند.

به نقل از برخی تاجران، کمبود عرضه در تانگشان حمایت خاصی از قیمت سنگ آهن ایجاد کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های فولادی که سود ناچیزی کسب کردند، قیمت خرید را کاهش دادند. در نتیجه پیش بینی می‌شود که قیمت کنسانتره سنگ آهن در تانگشان در کوتاه مدت با کاهش رو به رو شود.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند معاملات سنگ آهن در بازار لیائونینگ غربی در هفته گذشته کساد بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های فولاد محلی در میان کاهش قیمت فولاد متحمل ضرر شدند و آن‌ها کنسانتره را بر اساس تقاضا ذخیره کردند.

برخی منابع خبری اعلام کردند کارخانه‌های فولادی پیشرو دائماً قیمت خرید کنسانتره سنگ آهن خود را کاهش دادند که برای معادن محلی و کارخانه‌های تولیدی که فشار موجودی نداشتند قابل قبول نبود. با این حال، افزایش قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها توسط کارخانه‌های فولادی شد، بنابراین قیمت سنگ آهن در غرب لیائونینگ با مقداری افت ثابت خواهد بود.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند معادن بزرگ مستقر در در شرق چین، در حال تولید عادی بودند. باید توجه داشت که معادن مستقر در شهر زیبو (شاندونگ) تعمیرات اساسی خود را به پایان رساندند و کارخانه‌های فولاد محلی نرخ بهره برداری بالایی را حفظ کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد معادن کنسانتره را تحت قرارداد‌های بلندمدت به کارخانه‌های فولاد تحویل می‌دادند که باعث شده قیمت سنگ معدن وارداتی در هفته گذشته کاهش یابد؛ بنابراین طبق بررسی‌های انجام شده، ممکن است قیمت سنگ آهن داخلی چین در این هفته کاهش یابد.

منابع خبری گزارش دادند پیش بینی‌های مربوط به این هفته نشان می‌دهد معادن و کارخانه‌های مستقر در چین انتظار دارند میزان مصرف رشد کند و عرضه کم تا حدی از قیمت سنگ آهن حمایت کند. با این حال، از آنجایی که کارخانه‌های فولادسازی چین در میان کاهش قیمت فولاد به کاهش قیمت سنگ آهن ادامه می‌دهند، پیش بینی می‌شود که قیمت سنگ آهن در هفته جاری با کاهش رو به رو شود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده