تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۲۹۹۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی دولت اعلام کرد؛

دولت قصد تغییر در وزارت صمت را ندارد/ در دوره آقای فاطمی‌امین، رشد صنعت سه‌برابر دولت قبل شده است

‌می‌متالز - سخنگوی دولت با اشاره به اینکه آمار‌های عملکردی در حوزه‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل قبول است، گفت: رشد صنعت، تجارت و معدن در دوره آقای فاطمی‌امین، رشد قابل توجهی دارد.

به گزارش می‌متالز، «علی بهادری‌جهرمی»، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران یادآور شد: محور اصلی دیدار‌های رییس جمهوری در ماه مبارک رمضان در حوزه‌های اقتصادی، کار آفرینی و نخبگانی بوده است.

وی افزود: در حوزه تسهیلات در سال گذشته که حوزه دانش‌بنیان بود در سال ۱۴۰۱ جمعا به ۲ هزار و ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان، هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که ۱۶۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تغییر وزیر صمت، تصریح کرد: بیشترین بخش بحث‌انگیز در زمینه عملکرد وزارت صمت، حوزه خودرو است که بخش کوچکی از کل حوزه این وزارتخانه محسوب می‌شود. درحالیکه نرخ رشد صنعت، تجارت و معدن در دوره آقای فاطمی‌امین، رشد قابل توجهی دارد و آمار‌های عملکردی در حوزه‌های مختلف وزارت صمت، قابل قبول است.

وی با تاکید بر این‌که «دولت هیچگونه قصد تغییری برای وزیر صمت ندارد»، یادآور شد: رشد تولید ناخالص داخلی در ۹ ماه اول ۱۴۰۱ حدود ۵.۱ درصد است و میانگین فصلی نرخ رشد صنعت در دوره آقای فاطمی‌امین ۴.۲ درصد بوده که سه‌برابر دولت قبل است. در زمینه کاهش تورم تولیدکننده هم این رقم در این دوره چشمگیر و حدود ۳۰ درصد است.

بهادری‌جهرمی همچنین گفت: قاعده کلی تغییر مدیران، ارزیابی‌های مدیریتی و اتفاقات خاص است که روال دولت محسوب می‌شود، ولی دولت قصد هیچگونه تغییری در وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده