تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۹۹۵۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت استان بوشهر اعلام کرد؛

ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان/ افزایش ۲۴ درصدی رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد با بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در سال ۱۴۰۱ یکهزار و ۳۸۲ نفر شغل به ظرفیت اشتغال‌زایی بخش صنعت این استان افزوده شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال گذشته ۵۱ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در مدت یاد شده ۲۵۴ واحد صنعتی نیز در این استان مجوز تاسیس دریافت کردند که با بهره‌برداری از این واحد‌ها ۶ هزار ۴۱۴ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر با بیان اینکه این واحد‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان ساخته می‌شود، ادامه داد: پارسال ۲۴ واحد راکد صنعتی و معدنی با اشتغال ۱۶۰ نفر در این استان فعالیت خود را از سرگرفتند و به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته ۲ پروانه بهره‌برداری معدنی نیز در استان بوشهر صادر شد که برای راه‌اندازی آن هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

افزایش ۲۴ درصدی رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر

صفوی در ادامه از برگزاری ۶۴ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در این نشست‌ها مسائل و مشکلات ۵۶۲ بنگاه بخش‌های مختلف اقتصادی بررسی شده که ۲۴.۱ درصد نسبت به سال پیش از آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه اینکه در این نشست‌ها ۵۹۸ مصوبه داشته که تاکنون ۵۲۶ مورد آن اجرایی شده، اضافه کرد: اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱ رشدی ۶۷ درصدی را تجربه کرده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیگیری تامین سرمایه ثابت و در گردش، راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیرساخت‌های تامین آب و برق و گاز برای واحد‌های تولیدی، اعمال معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و رفع مشکلات ارزی از موضوعات مورد بحث و تصمیم‌گیری در نشست‌های این کارگروه است.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۱۲ پرونده اقتصادی نیز برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۸۸ فقره تسهیلات به این متقاضیان پرداخت شده، یادآور شد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۹۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر پرداخت شده که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۲.۵ برابر شده است.

آمار‌های افزایشی کسب و کار‌های صنفی استان بوشهر در ۱۴۰۱

صفوی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱هفت هزار و ۷۳۸ پروانه کسب در این استان صادر شد که نسبت به سال پیش از آن بیش از هفت درصد افزایش یافته، افزود: با راه‌اندازی این واحد‌های صنفی ۱۹ هزار و ۳۴۵ نفر در این بخش شاغل شدند که این اشتغال‌زایی نسبت به گذشته روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه با صادر شدن هر پروانه کسب به طور میانگین ۲.۵ نفر شاغل می‌شوند، در ارتباط با فعالیت بازرگانان استان بوشهر در ۱۴۰۱ نیز بیان کرد: در این مدت ۶۰۷ کارت بازرگانی در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه گذشته بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل صمت استان بوشهر ادامه داد: ۹۶۰ فقره کارت بازرگانی فعالان اقتصادی این استان نیز در سال گذشته تمدید شد که نشان‌دهنده تداوم فعالیت تجاری آن‌ها است.

۲۳ هزار و ۲۸۰ فقره بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی یکسال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳ هزار و ۲۸۰ فقره بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات در سطح بازار استان بوشهر صورت گرفته است.

صفوی اضافه کرد: از مجموع بازرسی‌های انجام گرفته تعداد ۳۱۶۷ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به استمرار فعالیت بازرسی و نظارت بر بازار استان عنوان کرد: در همین خصوص تعداد ۲۴۷۹ فقره گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته از این بین تعداد ۶۷۱ فقره متخلف پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال تشکیل و جهت اجرای مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر همچنین در جلسه نشست صمیمی خود با کارکنان حوزه معاونت بازرسی و نظارت اداره کل، از تلاش‌ها و زحمات آنان در طول یک سال گذشته که بصورت مستمر در سطح بازار از نحوه عرضه کالا و خدمات نظارت و بازرسی نمودند تشکر و قدرانی کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده