تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۲۹۹۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان قزوین خبر داد؛

ایجاد ۸۵۳۹ شغل در بخش صنعت و معدن استان قزوین/ بیش از ۱۱ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان قزوین اعلام کرد که در سال گذشته ۸ هزار و ۵۳۹ شغل در بخش صنعت و معدن استان قزوین ایجاد شده و تعهد اشتغال در این بخش ۱۰۷.۶ درصد محقق شده است.

به گزارش می‌متالز، «عزیزاله افضلی» مدیرکل صمت استان قزوین، درمورد میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت و معدن در یک‌سال اخیر اظهارکرد: بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال استان قزوین طی سال گذشته ۸ هزار و ۵۳۹ شغل در بخش صنعت و معدن استان قزوین ایجاد شده و تعهد اشتغال در این بخش ۱۰۷.۶ درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: تعهد اشتغال ما در بخش صنعت و معدن در سال ۱۴۰۱ ایجاد ۷ هزار و ۹۳۶ شغل بوده که با توجه به میزان اشتغال ایجادشده ۶۰۳ شغل بیشتر از میزان تعهد اشتغال در بخش‌های صنعت و معدن ایجاد شده است.

مدیرکل صمت استان قزوین با اشاره به میزان اشتغال ایجاد‌شده بخش صنعت در ۶ شهرستان استان قزوین افزود: در شهرستان قزوین ۲ هزار و ۹۱۹ شغل در بخش صنعت و معدن ایجاد شده که نشانگر تحقق ۱۰۸.۷ درصدی اشتغال در این شهرستان است. همچنین در شهرستان تاکستان هم ۱۲۴۰ شغل در این بخش‌ها ایجاد شده که تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال بخش صنعت و معدن این شهرستان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شهرستان البرز و بویین‌زهرا به ترتیب ۱۶۰۱ و ۱۱۳۱ شغل صنعتی و معدنی ایجاد شده است، ادامه داد: در شهرستان البرز تعهد اشتغال بخش صنعت و معدن ۱۱۹.۵ درصد محقق شده که بالاترین میزان تحقق تعهد اشتغال در بین شهرستان‌های استان است که البته با توجه به ماهیت صنعتی شهرستان البرز دور از انتظار نیست.

افضلی یادآور شد: همچنین در شهرستان بویین‌زهرا هم ۱۰۹.۶ درصد تعهد اشتغال صنعت و معدن محقق شده است. در شهرستان آبیک هم ۱۲۷۸ فقره شغل صنعتی و معدنی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده که تحقق ۱۰۰.۸ درصدی اشتغال این بخش را نشان می‌دهد. در شهرستان آوج هم ۳۷۰ شغل در این بخش‌ها ایجادشده و تعهد اشتغال این شهرستان هم به طور کامل تحقق یافته است.

تعهد اشتغال استان قزوین در سال جدید ۱۹ هزار نفر تعیین شد

وی افزود: با توجه به وجود حدود ۴ هزار واحد صنعتی و معدنی فعال در استان قزوین سیاست سازمان صمت استان قزوین در سال ۱۴۰۲ افزایش میزان تولید در واحد‌های نیمه‌فعال و تحقق کامل ظرفیت تولید در این واحد‌ها در جهش تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید است.

ایجاد ۸۵۳۹ شغل در بخش صنعت و معدن استان قزوین/ بیش از ۱۱ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد

بیش از ۱۱ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد

مدیرکل صمت استان قزوین همچنین در جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، حسن‌پور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، رنجبر رییس بسیج اصناف قزوین، اتاق اصناف و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، برگزار شد، گفت: سال گذشته ۶۳ جلسه اصلی و فرعی تنظیم بازار برگزار شد که از این تعداد ۲۱ جلسه به ریاست استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این جلسات ۱۳۶ مصوبه را در پی داشته که از این تعداد ۴۱ مصوبه در بخش تامین، ۲۷ مصوبه در بخش توزیع و ۷۲ مصوبه در بخش نظارت بوده است.

افضلی ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح بازرسی و نظارت نوروز (۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون) تعداد ۱۱ هزار و ۱۲۲ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در این زمینه ۸۵۳ فقره پرونده توسط بازرسان سازمان در زمینه گرانفروشی، عدم نصب نرخنامه و عدم صدور صورتحساب تشکیل شده و جهت صدور رای به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

مدیرکل صمت استان قزوین و دبیر ستاد تنظیم بازار استان در پایان گفت: تعداد سه هزار گزارش شکایت در سامانه سیمبا طی سال ۱۴۰۱ ثبت شده و همچنین در طرح نوروزی هم تعداد ۲۱۵ گزارش شکایت در این سامانه ثبت شده است.

برپایه این گزارش، پیگیری مصوبات جلسه قبل، ارائه گزارش بازرسی و نظارت سازمان صمت قزوین در خصوص طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان، ارائه گزارش اتاق اصناف مرکز استان قزوین در خصوص نظارت و پایش بازار، ارائه گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان از آخرین وضعیت تامین، توزیع و نظارت بر کالا‌های اساسی (گوشت مرغ و گوشت قرمز)، ارائه گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های واصله از دستورات جلسه امروز بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده