تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۹۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای نخستین بار در کشور؛

صدور مجوز‌های استاندارد برای ترخیص اولیه کالا در ۲۴ ساعت

‌می‌متالز - طرح صدور مجوز‌های اولیه استاندارد برای ترخیص اولیه کالا ظرف ۲۴ ساعت برای نخستین بار در کشور در گمرکات و بنادر هرمزگان اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، تا پیش از این کالا‌های مشمول کسب مجوز استاندارد باید تا زمان صدور مجوز در بنادر نگهداری می‌شد.

مدیر کل استاندارد هرمزگان گفت: صاحبان کالا می‌توانند از امروز با عقد قرارداد معتبر با انبار ثبت شده در سامانه جامع انبار‌ها در استان هرمزگان، ارائه تعهد محضری عدم توزیع و مصرف کالا، قرارداد با شرکت بازرسی، قرارداد با شرکت‌های معتبر خدمات حفاظتی و مراقبتی و پرداخت کارمزد استاندارد، در مدت ۲۴ ساعت گواهی ترخیصی را از اداره کل استاندارد بگیرند و کالا را در صورت نیاز از اسکله و انبار‌های گمرک خارج کنند.
محمد سروش سهیلی راد افزود: این طرح شامل همه کالا‌های مشمول کسب مجوز‌های استاندارد چه به صورت فله و چه به صورت کانتینری است.

وی گفت: در این طرح خروج کالا زیر نظر پلیس امنیت اقتصادی به شرط توزیع نشدن کالا، نگهداری در انبار‌های زیر نظر سامانه‌های جامع انبارداری و تا زمان مشخص شدن نتیجه ارزیابی‌ها و صدور مجوز‌های استاندارد است.

سهیلی راد افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش رسوب کالا در بنادر استان، کاهش هزینه‌های انبارداری و تسریع در رسیدن کالا به دست مصرف کننده است.

استاندار هرمزگان هم با اشاره به اینکه اصلی‌ترین کانون واردات و صادرات کشور، بندر شهید رجایی است گفت: یکی از دستورات دولت حمل یکسره کالا‌ها و سرعت دادن به مراحل ترخیص در بنادر و گمرکات است.

مهدی دوستی افزود: طرح‌های مختلفی در حوزه بنادر، گمرکات و جایگاه‌های سوخت که زمان طولانی را از مردم می‌گرفت طراحی شده که موجب کاهش روند ترخیص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک زمان ترخیص برخی کالا‌ها را از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت کاهش داده است گفت: هم اکنون اداره کل استاندارد هرمزگان هم با تغییر شیوه‌ی ترخیص این مهم را اجرایی کرده است.

استاندار هرمزگان افزود: در مرحله بعد ترخیص فوری مواد اولیه کارخانه‌های صنعتی هم در دستور کار است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در دو هفته آینده نخستین محموله مواد اولیه کارخانه‌های صنعتی به صورت حمل یکسره ترخیص می‌شود.

صدور مجوز‌های استاندارد برای ترخیص اولیه کالا در ۲۴ ساعت
صدور مجوز‌های استاندارد برای ترخیص اولیه کالا در ۲۴ ساعت

صدور مجوز‌های استاندارد برای ترخیص اولیه کالا در ۲۴ ساعت

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده