تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۹۹۹۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن ایران تحفه فرآیند‌های زمین‌شناسی گذشته است

‌می‌متالز - یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: فرآیند‌های زمین‌شناسی و رویداد‌های متعدد باعث شده است که مواد معدنی بسیاری در منطقه ایران تشکیل شود. این مساله نشان می‌دهد که ایران به واسطه فعالیت زمین‌شناسی از پتانسیل بسیاری برای بهره‌برداری از منابع معدنی برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، علی‌خان نصراصفهانی با اشاره به ویژگی‌های ساختار زمین‌شناختی ایران، اظهار کرد: در منطقه ایران فرآیند‌ها و رخداد‌های زمین‌شناسی متعددی وجود داشته که همراه با فعالیت‌های آتش‌فشانی در زمان‌های گذشته بوده است.

وی افزود: آثار فعالیت‌های زمین‌شناسی که در ایران رخ‌داده است را می‌توان به صورت روند‌های آتش‌فشانی فعال، نیمه‌فعال و خاموشی که اکنون در کشور وجود دارد، مشاهده کرد.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: علاوه بر آتش‌فشان‌هایی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، می‌توانیم به سنگ‌های آذرین توجه کنیم که نمادی از فعالیت‌های زمین‌شناسی در این منطقه است.

وی در رابطه با تأثیر فعالیت‌های زمین‌شناسی در ایران گفت: فرآیند‌های زمین‌شناسی که در ناحیه ایران وجود داشته، شرایط ویژه‌ای را برای این منطقه به‌وجود آورده است.

نصراصفهانی تصریح کرد: به واسطه فعالیت زمین‌شناسی که در این ناحیه وجود دارد، اکنون شاهد نوار‌ها و کمربند‌های فلززایی متعددی در منطقه ایران هستیم.

وی تاکید کرد: درواقع وجود چنین ساختاری از نظر زمین‌شناسی ایران را تبدیل به مجموعه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز کرده است.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: فرآیند‌های زمین‌شناسی و رویداد‌های متعدد باعث شده است که مواد معدنی بسیاری در منطقه ایران تشکیل شود.

وی افزود: این مساله نشان می‌دهد که ایران به واسطه فعالیت زمین‌شناسی از پتانسیل بسیاری برای بهره‌برداری از منابع معدنی برخوردار است.

منبع: ایمنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده