تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۰۰۱۳۷
سرویس خبر : اجتماعی
طوری کار کردیم که مردم انتظار قهرمانی دارند

رجائیان: مدیران استان ما را تنها نگذارند

‌می‌متالز - مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک اعتقاد دارد این باشگاه در طی سه سال حضور رسالت خود را بجا آورده است.

به گزارش می‌متالز، محمد رجائیان در خصوص شرایط کلی باشگاه آلومینیوم و حواشی بازی روز گذشته این تیم توضیحاتی ارائه داد.

این گفتگو را در زیر بخوانید:

آلومینیوم در دل مردم خانه دارد

باشگاه آلومینیوم ۳ فصل است که به لیگ برتر صعود کرده و پشتوانه باشگاه، کارخانه آلومینیوم و تعدادی سهامدار باغیرت و بامعرفت است و در حال حاضر این کارخانه اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین حامی ورزش قهرمانی در استان می‌باشد و با پشتوانه‌سازی و زحماتی که مربیان و بازیکنان در سال‌های اخیر کشیدند، تیم فوتبال ما که در واقع برند و ویترین فعالیت‌های باشگاه آلومینیوم است موفق شده به لیگ برتر بیاید و به همین دلیل باشگاه در بین اهالی استان مرکزی و مردم اراک صاحب یک منزلت و جایگاه خاصی شده و دلخوشی جوانان اراک همین تیم فوتبال و باشگاه آلومینیوم است و به مرور باشگاه جای خود را بین مردم و خانواده‌ها باز کرده است.

به اهدافمان رسیدیم

طی پروسه ۳ ساله‌ای که آلومینیوم در لیگ برتر حضور داشته برخلاف تیم‌های تازه صعود کرده که درگیر بحران و شرایط آسانسوری و حتی احتمال سقوط به دسته پایین‌تر می‌شوند، با هدف‌گذاری انجام شده مبنی بر ثبات در باشگاه و جلوگیری از سقوط احتمالی، در اولین فصل حضور رتبه دوازدهم را داشتیم و در سال دوم به جایگاه و منزلت خوبی در لیگ رسیدیم و در سال سوم که فصل جاری می‌باشد مهم‌ترین موضوعی که هدف سهامداران و هیات مدیره کارخانه و باشگاه است دستیابی به ثبات و شخصیت تیمی بود که با تلاش بنده به عنوان مدیرعامل و مجموعه کادر فنی و تیم این اتفاق افتاد. مردم استان مرکزی و شهر اراک باید آگاه باشند که بیلان بودجه و هزینه‌کرد ما با جایگاهمان در جدول لیگ برتر تطابق و همخوانی دارد و در حال حاضر از برنامه عقب نیستیم و هدف مجموعه برای امسال یک حضور با کلاس و با شخصیت و آبرومند به علاوه کسب یک رتبه در حد رتبه هشتم و نهم بوده است و البته که رده بهتری کسب کنیم کاری بزرگ انجام شده است.

می‌توانیم به قطب فوتبال تبدیل شویم

فراموش نباید بکنیم که آقای رحمتی در ۸ بازی آخر فصل گذشته به تیم اضافه شد و شاید به دلیل عملکرد ایشان در فصل قبل، مردم اراک امسال انتظار و توقع زیادی از تیم دارند و گلایه‌مند هستند چرا که سال گذشته با حذف پرسپولیس به فینال حذفی رسیدیم و در ۸ بازی پایانی با چند پله صعود به رتبه هشتم جدول رسیدیم و شاید به همین خاطر مردم از بنده، هیات مدیره و سهامداران انتظار داشتند که امسال طوری عمل کنیم که باشگاه قهرمان شود یا سهمیه بگیرد که البته خواسته و مطالبه خوبی است و این ظرفیت و پتانسیل را این شرکت دارد که تیم فوتبالش در سال‌های آینده به یک قطب فوتبال کشور تبدیل شود، اما با میزان سرمایه و بودجه این فصل، هدف‌گذاری ما در حد کسب همین رتبه‌ها بوده است.

دستاورد‌های باشگاه

باشگاه امسال به غیر از تیم فوتبال لیگ برتری بعد از حدود ۱۰ سال تیم هندبال را به لیگ برتر بازگرداند، امید‌های آلومینیوم قهرمان لیگ امید کشور شد و تیم جوانان به لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور صعود کرد و تیم فوتسال هم بدون باخت به مرحله دوم لیگ دسته اول راه پیدا کرد. موفقیت‌هایی که عرض کردم نشان می‌دهد که باشگاه در حال طی یک مسیر درست است تا تبدیل به یکی از قطب‌های ورزش غرب کشور شود و به توفیقات بیشتر برسد.

سناریو افراد از دور خارج شده

در همه باشگاه‌های بزرگ کشور فوتبال به یک صنعت و تجارت تبدیل شده و هزینه‌های زیادی می‌شود و این وسط خیلی‌ها دوست دارند حتی اگر سواد کار کردن در فوتبال را ندارند حضور داشته باشند تا به یک نان و نوایی برسند. این جریاناتی که دارند تحت عنوان حاشیه برای ما رقم می‌زنند منتسب به همین عوامل هستند. اگر تعدادی از هوادران هم حرفی داشته باشند می‌توانند به باشگاه بیایند و به جمع‌بندی برسیم. سناریو نویسان این طرح‌ها آدم‌های شناخته شده و از دور خارج شده‌ای هستند که در دوران خودشان بزرگ‌ترین تخلفات مالی و اجرایی در راس باشگاه صورت گرفته و امروز به دنبال حاشیه هستند موفقیت‌های باشگاه را کم کنند.

می‌توانیم مسیر قرارداد را هموار کنیم

آقای رحمتی با باشگاه آلومینیوم قرارداد دو ساله دارد و تا این لحظه که من خدمت شما هستم باشگاه و هیات مدیره‌اش از ایشان و برنامه‌هایش حمایت می‌کند و ایشان هم یک ماهی است لیست بازیکنان مدنظرش را به باشگاه داده و هیات مدیره باشگاه در جلسه هستند. داریم بودجه باشگاه را به تصویب می‌رسانیم. انشاالله اگر هیات مدیره شرکت و سهامداران با هزینه درخواستی بازیکنان موافقت کنند ما می‌توانیم مسیر قرارداد بستن با بازیکنان مدنظر آقای رحمتی را هموار و شرایطی ایجاد کنیم تیم در فصل آینده انتظارات مورد نظر هوادران را برآورده کند. ضمن اینکه در این یک سال و نیم که بنده، هیات مدیره و آقای رحمتی هستیم ما هم مرتکب اشتباهاتی شدیم که باز هم به نسبت باشگاه‌های دیگر کمتر بوده. ما اولین باشگاهی هستیم که بر اساس دستورالعمل‌های سازمان خصوصی‌سازی و بورس بدون هیچ گونه اغماضی تمام موارد مورد نظر آن‌ها را در سامانه‌های مختلف بارگزاری کردیم. این بیانگر این است ما به دنبال ساختاری قدرتمند برای ادامه فعالیت ورزشی‌مان در سایه جوانمردی و سلامتی هستیم.

یک روز علیه من و یک روز علیه رحمتی هستند

در بازی با استقلال متاسفانه بیشتر جمعیتی که در استادیوم حضور داشتند استقلالی بودند نمی‌خواهم به نحوه ورودش بپردازم، کاری به این‌ها ندارم و شاید آن روز هوادران ما تیم را خیلی خوب تشویق نکردند و در بازی با ذوب می‌خواستند جبران کنند که تا دقیقه ۷۵ شاید هوادران ما بهترین تشویق عمرشان را کردند، اما بعدش یکسری شعار‌ها دادند که کار سناریو نویسان بود، آن‌ها دوست دارند به نوعی برگردند حالا یک روز علیه من و یک روز علیه رحمتی هستند. ما خودمان دوست داریم ببریم و بیشتر شارژ می‌شویم، اما تا اینجای کار شرایط باشگاه اینگونه رقم خورده که بهترین خط دفاعی را داریم و تعداد باخت‌هایمان کم بوده قطعا در فصل آینده سیاست‌گذاری مان به سمتی پیش خواهد رفت که همین اشتباهات کوچک هم رخ ندهد و ما بتوانیم از بیشترین پتانسیل بازیکنان و هوادرانمان استفاده کنیم.

سخن آخر

امروز اشتغال و تولید اصلی‌ترین دغدغه کشور است و شرکت آلومینیوم به عنوان قهرمان صنعت بیشترین اشتغال را در اراک داشته و با همه درگیری‌ها عهده‌دار هدایت و راهبری ورزش کارگری و قهرمانی اراک شده است.

بدون شک سهامداران و هیات مدیره شرکت از مسوولین ارشد استان انتظار دارند که در قبال این سرمایه گذاری از فعالیت‌های شرکت حمایت کنند تا زحمات ارزشمند کارگران پای کوره‌های مذاب متبلور گردد.

منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده