تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۳۱
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۰۰۲۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام بانک‌ها منحل می‌شوند؟

‌می‌متالز - هفته گذشته رئیس بانک مرکزی جلسه‌ای با رؤسای بانک‌ها برگزار کرد. در این جلسه محمدرضا فرزین اعلام کرد که بانک‌های ناتراز و تورم‌زا باید تا شهریور ماه خود را اصلاح کنند. در غیر این‌صورت بانک‌های خاطی تعیین تکلیف شده و منحل خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، فرزین در جلسه مذکور در خصوص کنترل تورم و نقدینگی صحبت کرد و این موضوع را وظیف اصلی بانک مرکزی دانست. طبق آماری که فرزین اعلام کرد رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل کاهشی ۹ درصدی را تجربه کرده و از ۳۹ درصد به ۳۰ درصد رسیده است. او تورم سال گذشته را تحت تأثبر انتظارات مردمی، نوسانات نرخ ارز، فضای روانی … دانست.

در ادامه جلسه بر ضرورت کنترل برداشت بانک‌ها بانک مرکزی تاکید شد. رئیس بانک مرکزی میزان اضافه برداشت بعضی بانک‌ها از بانک مرکزی را غیر قابل قبول دانست و به آن‌ها فرصتی شش ماهه برای انجام اصلاحات داد. او اشاره کرده که با ناتراز بودن شبکه بانکی کشور، نمی‌توان سیاست‌های کنترل تورم را اجرا کرد و نتیجه گرفت.

محمدرضا فرزین تأکید کرد که چنانچه بانکی تا پایان شهریور ناترازی داشته باشد، تعیین تکلیف شده و به سمت انحلال پیش می‌رود. او اشاره کرد اکثر بانک‌هایی که ناترازی دارند، دارایی‌هایی همانند املاک و ... دارند. پس هیات مدیره بانک‌ها باید عزم لازم جهت برطرفی ناترازی را جزم کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: رسانه خبری اینتیتر

عناوین برگزیده