تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۱۵
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۰۰۲۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه روند حمایتی از شاه ارز‌های دیجیتال

‌می‌متالز - بیت‌کوین در حال حاضر در حدود ۲۷,۳۰۰ دلار معامله می‌شود و حمایت قدرتمندی از این ارز دیجیتال در منطقه ۲۷ هزار دلاری ادامه دارد؛ قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته ۹ درصد کاهش داشته و در سطوح فعلی، حدود ۱۲ درصد کمتر از بالاترین سطح ۱۰ ماهه خود قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، بیت‌کوین در حال حاضر در حدود ۲۷.۳۰۰ دلار معامله می‌شود و حمایت قدرتمندی از این ارز دیجیتال در منطقه ۲۷ هزار دلاری ادامه دارد؛ قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته ۹ درصد کاهش داشته و در سطوح فعلی، حدود ۱۲ درصد کمتر از بالاترین سطح ۱۰ ماهه خود قرار دارد.

درباره آینده چند ساله بیت‌کوین، اما پیش‌بینی‌های مثبتی شده است؛ از جمله اینکه برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌کنند و حتی در این میان پیش‌بینی رسیدن به ۵۰۰ هزار دلار هم به چشم می‌خورد. قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته ۹ درصد کاهش داشته و در سطوح فعلی، حدود ۱۲ درصد کمتر از بالاترین سطح ۱۰ ماهه خود قرار دارد. این روند، بدترین عملکرد هفتگی این ارز دیجیتال از نوامبر گذشته را نشان می‌دهد. این در حالی است که معامله‌گران تصمیم گرفتند در پی رشد بزرگ امسال در میان ابهامات خود درباره چشم‌انداز نظارتی ایالات متحده و روند افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو، سود خود را حفظ کنند.

برخلاف افت شدید اخیر، بیت‌کوین همچنان حدود ۶۵ درصد در سال جاری افزایش داشته است و اکثر تحلیلگران همچنان ابراز اطمینان می‌کنند که بازار ارز دیجیتال صعودی باقی مانده است. تمرکز معامله‌گران در این هفته روی موضوعات کلان اقتصادی خواهد بود، از جمله درآمد شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده مانند اپل، آمازون، مایکروسافت و گوگل، داده‌های تورم و تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، لازم به ذکر است که هر دو این داده‌ها می‌توانند بر انتظارات فدرال رزرو تاثیر بگذارند. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده در جلسه بعدی خود، پیش از شروع چرخه کاهش نرخ‌ها تا اواخر سال جاری برای جلوگیری از ایجاد رکود، نرخ بهره را یک گام دیگر افزایش دهد.

پایداری خریداران بیت‌کوین در سطح حمایت ۲۷ هزار دلار

از زمان شکست روند صعودی در اواخر مارس و اوایل آوریل و سطح ۲۱DMA در هفته گذشته، بسیاری از چارتیست‌ها انتظار تست مجدد مقاومت منطقه ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری را داشتند که هنوز کاملاً محقق نشده است. برخی دیگر نیز چشم به راه بازگشت قیمت به حمایت کلیدی بلندمدت در ناحیه ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلاری بودند. اما با توجه به تضعیف دلار امریکا در ابتدای این هفته و کاهش بازدهی آن، به نظر می‌رسد بیت‌کوین در حال حاضر بالای سطح ۲۷ هزار دلار باقی بماند. بازگشت سریع قیمت به بالای ۳۰ هزار دلار یا ریزش قیمت تا سطح ۲۵ هزار دلار، بستگی به چگونگی رویداد‌های کلان اقتصادی ایالات متحده در طول این هفته دارد.

با وجود چندین شاخص بلندمدت درون زنجیره‌ای که سیگنال خرید بیت‌کوین را تقویت می‌کنند و همچنین با تجزیه و تحلیل چرخه بازار درازمدت که نشان می‌دهد، این ارز دیجیتال در مراحل اولیه روند صعودی اصلی خود قرار دارد، خریداران بلندمدت احتمالاً ارز‌های دیجیتال خود را حفظ خواهند کرد و در صورت ریزش بیشتر بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال، در سطوح حمایتی پایین‌تر به دارایی‌های دیجیتال خود اضافه کنند.

پیش‌بینی تحلیلگران: قیمت بیت‌کوین تا پایان ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

تحلیلگران شرکت Standard Chartered می‌گویند بیت‌کوین تا پایان سال آینده میلادی رکورد بالاترین قیمت خود را خواهد شکست. بازار ارز‌های دیجیتال در سال‌های اخیر فرازونشیب‌های زیادی داشته است.

بااین‌حال شرکت Standard Chartered پیش‌بینی کرده که ارزش بیت‌کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار تا انتهای سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و پایان رسمی «زمستان رمزارزی» را رقم خواهد زد. تحلیلگران شرکت Standard Chartered باور دارند که بیت‌کوین می‌تواند از اتفاقات اخیر صنعت بانکداری بهره بگیرد و با افزایش سود حاصل از استخراج رمزارز‌ها شرایط بهتری پیدا کند. «جف کندریک»، رییس واحد تحقیقات دارایی‌های دیجیتال این شرکت می‌گوید: «هرچند منابع تردید باقی می‌مانند، ولی فکر می‌کنیم که مسیر رسیدن به سطح قیمت ۱۰۰ هزار دلاری شفاف‌تر می‌شود.» بیت‌کوین امسال تا همین نقطه رشد نسبتاً خوبی را تجربه کرده است. این رمزارز در ماه آوریل برای اولین‌بار در ۱۰ ماه گذشته از مرز قیمت ۳۰ هزار دلار بالاتر رفت. اگر به‌خاطر داشته باشید، سال گذشته به‌دنبال افزایش نرخ بهره بانکی، شرایط بازار متلاطم شد و با فروپاشی برخی از شرکت‌های رمزارزی، تریلیون‌ها دلار سرمایه بر باد رفت.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین به حقیقت می‌پیوندد؟

اگرچه پیش‌بینی Standard Chartered می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و طرفداران بازار رمزارز‌ها جذاب باشد، اما این اولین‌باری نیست که چنین ارقامی برای آینده قیمت بیت‌کوین در نظر گرفته شده است. پیش‌تر و به‌خصوص در دوره‌ای که این بازار رونق بیشتری داشت، تحلیلگران مختلفی افزایش چشمگیر قیمت این رمزارز را پیش‌بینی می‌کردند.

در ماه نوامبر ۲۰۲۰، تحلیلگر شرکت Citi پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۱۸ هزار دلار می‌رسد. اما همه دیدیم که چگونه بسیاری از این پیش‌بینی‌ها با شکست مواجه شدند و قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار پارسال با افت ۶۵ درصدی به حدود ۱۶,۵۰۰ دلار رسید. ازاین رو باید منتظر باشیم تا ببینیم این پیش‌بینی چه سرانجامی خواهد داشت و آیا بیت‌کوین در تقریباً یک سال و نیم آینده می‌تواند بالاترین قیمت‌های تاریخ خود را بشکند یا خیر.

قیمت بیت‌کوین سال آینده به بالای ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد

البته پیش‌بینی دیگری هم از اکانت توئیتری مشهور پلن بی‌منتشر شده است، او با انتشار پیامی توئیتری مدعی شد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به بالاترین قیمت تاریخی خود خواهد رسید. بر اساس این گزارش، پلن بی‌که بیش از ۱.۸ دنبال‌کننده در شبکه توئیتر داشته و مشهورترین تحلیلگر قیمت بیت‌کوین محسوب می‌شود، مدعی شد که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به بالای ۵۳۲ هزار دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به قیمت فعلی بیت‌کوین حدود ۱۸۷۴ دلار افزایش خواهد داشت.

این اکانت توئیتری همچنین اعلام کرده که قیمت مذکور را با استفاده از مدل تحلیلی S ۲ F که از آن برای محاسبه و پیش بینی قیمت طلا و نقره استفاده می‌شود به دست آورده و همچنین تاکید کرده که کف قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰۰ هزار دلار و سقف آن نیز حدود ۱ میلیون دلار خواهد بود. پلن‌بی همچنین وضعیت بازار رمزارز‌ها را با سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ مقایسه کرده که طی آنها، قیمت بیت‌کوین با پامپ چشمگیر قیمت مواجه شد. وی همچنین تاکید کرد که پیشتر در سال ۲۰۱۹، پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین تا ۴ هزار دلار سقوط خواهد کرد. وی همچنین در خصوص وضعیت فعلی بازار نیز تاکید کرد که ۱۵۵۰۰ دلار، کف قیمت بیت‌کوین خواهد بود و قیمت از این مقدار پایین‌تر نخواهد آمد.

تاریخ‌های احتمالی نوسانات بیت‌کوین

دولت ایالات متحده قصد دارد تا بخشی از بیت‌کوین‌های مصادره‌شده را در سال جاری بفروشد. باتوجه به اینکه احتمال کاهش شدید قیمت بیت‌کوین در این روز‌ها وجود دارد، دانستن زمان فروش می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. احتمال فروش بیت‌کوین‌های مصادره‌شده توسط دولت ایالات متحده در روز‌های مشخصی در سال جاری می‌تواند فشار فروش این ارز دیجیتال را افزایش دهد. دولت ایالات متحده در طول سال‌های گذشته بار‌ها بیت‌کوین‌های سازمان‌های تبهکار را توقیف کرده است.

اکنون مشخص شده است که امریکا قصد دارد این بیت‌کوین‌ها را در سال جاری، طی چهار نوبت جداگانه بفروشد. بر اساس اسناد منتشرشده در اولین دور، دولت ایالات متحده در ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) نزدیک به ۰۰۰/۱۰ بیت‌کوین به ارزش حدود ۲۱۵میلیون دلار را فروخته است. در آن روز، شاهد کاهش قابل‌توجه قیمت بیت‌کوین بودیم.

منبع: تعادل

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده