تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۰۰۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای فاز اول صنایع پوشش ایران با هزینه ۶۱ میلیارد تومان

‌می‌متالز - علی خورسندیان مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: فاز نخست شرکت صنایع پوشش ایران با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، علی خورسندیان مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در حاشیه مراسم احیاء و بازآفرینی شرکت صنایع پوشش ایران گفت: صنایع پوشش دچار فراز و نشیب‌های زیادی در دهه‌های اخیر شده بود و در برهه‌ای واگذار گردید و با شرایط خیلی سخت و پرونده‌های حقوقی متعدد بالاخره پس از سال‌ها تلاش، دوباره این ثروت ملی به بانک برگشت.

وی اضافه کرد: انتظار بانک بر این بود زمانی که شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود، تولید و اشتغال ادامه یابد، اما متاسفانه نه تنها به تولید و اشتغال افزوده نشد بلکه این مجموعه ارزشمند به کاهش تولید و تعطیلی کشانده شد.

خورسندیان با اشاره به مشکلات بحث مالکیت صنایع پوشش ایران گفت: الحمدالله در حال حاضر با همت بانک صنعت و معدن و مجموعه مدیریتی شرکت، علی الخصوص سرپرست صنایع پوشش ایران سرکار خانم مهرورز، با تامین مالی که از طریق شرکت هلدینگ انجام شد، یکی از سوله‌هایی را که قابلیت احیاء و باز تولید را داشت با اعتباری در حدود ۶۱ میلیارد تومان در فاز نخست مورد بهره برداری قرار گرفت.

yektanet.com

وی در زمینه حمایت‌های مالی برای ادامه فعالیت‌های شرکت تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های آتی شرکت برای راه اندازی سالن‌های رنگرزی و چاپ و .. مشخص است و ایده آل ما این است که بتوانیم در اینجا یک قطب نساجی به لحاظ علمی دایر کنیم و در صورت امکان دانشکده علمی کاربردی نساجی نیز ایجاد گردد.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان در ایامی قطب نساجی در کشور بود و امیدواریم مجدداً قطب نساجی با شیوه‌های نوین و روش‌های علمی شود.

خورسندیان اذعان داشت: نوسازی و نوآفرینی در فاز‌های مختلف شرکت لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن یک بانک دولتی است، گفت: شرکت هلدینگ ما به عنوان شرکت مادر این مجموعه محسوب می‌شود و محدودیت‌های سرمایه گذاری مستقیم در شرکت‌های زیر مجموعه وجود دارد، اما می‌توان از مسیر‌های دیگر تامین مالی نظیر منابع عمومی و استان به عنوان مشارکت بهره گیری کرد و ان شاءالله با همیاری، همت و انسجام مسوولین استان بتوانیم این مجموعه را به بلوغ خود برسانیم.

احیای فاز اول صنایع پوشش ایران با هزینه ۶۱ میلیارد تومان

احیای فاز اول صنایع پوشش ایران با هزینه ۶۱ میلیارد تومان

احیای فاز اول صنایع پوشش ایران با هزینه ۶۱ میلیارد تومان

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده