تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۰۰۴۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
خوزستان سرزمین فرصت‌ها؛

حل مشکل شرکت گروه ملی فولاد ایران در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مشکل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران که سال‌ها با آن درگیر بودند در دولت مردمی سیزدهم حل شد و کارگران به شرایط عادی خود برگشتند.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی پنجشنبه شب با حضور در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز با حضور در جمع مدیران و کارگران این مجموعه صنعتی بیان کرد: برنامه‌ای مدنظر داریم تا در آینده پیشرفت‌های خوبی در گروه ملی شاهد باشیم.

خاندوزی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته، موضوع گروه ملی به چالش مهمی در استان تبدیل شده بود که رفع مشکلات این شرکت احساس امیدوار کننده‌ای به استان و کشور داد که نشان می‌دهد حتی اگر رفع مشکل بسیار سخت باشد، اما قابل انجام است.

وی افزود: کمک بانک ملی، سازمان امور مالیاتی، تلاش مدیریت و کارگران این مجموعه در کنار یکدیگر موجب حل و فصل شدن مشکلات این مجموعه شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با درخواست از بانک‌های دیگر برای آزاد کردن وثیقه‌های گروه ملی گفت: فراتر از تقسیط بدهی بانک‌ها باید براساس دارایی‌های موجود بتوان بخشی از دیون سنگین گروه ملی را پرداخت کرد چرا که به رغم موجود بودن دارایی، نمی‌توان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اختیارات وزارت اقتصاد و دارایی و صدور ابلاغیه رهبر معظم انقلاب درخصوص مولدسازی بیان کرد: باید در مورد دارایی‌های گروه ملی تدبیری اندیشید تا بعد از ارزش افزایی دارایی، واگذار شوند و به تقسیط ۶۰ ماه نرسند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم تسویه تمام دیون بانکی گروه ملی در یک دوره کوتاه گفت: باید امید و تولید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عمل انجام و اشتغال و رضایت به کارگران این مجموعه برگردانده شود.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال ۱۳۴۲ به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تأسیس شد و در سال ۱۳۸۸ با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت‌های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد، ولی با کشف اختلاس ۳۰ هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با ۲ بانک بزرگ کشور در سال ۱۳۹۰ مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و درنهایت در اسفند ۱۳۹۵ به بانک ملی واگذار شد.

دی ماه سال ۹۷ پس از طی شدن ۳۱۸ روز توقف، کارخانه نورد تیرآهن گروه ملی فولاد وارد مدار تولید شد که تا پیش از این اعتراضات کارگری متعددی را به وجود آورده بود.

این مجتمع بزرگ فولادی با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده‌های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش تامین کننده بخش عمده‌ای از نیاز‌های کشور در زمینه محصولات فولادی است.

استاندار وقت خوزستان در سال ۹۸ میزان بدهی این مجموعه صنعتی را ۱۷۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و کابینه سیزدهم به خوزستان از دیروز پنجشنبه آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده