تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۰۷۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی اقتصادی دولت:

نتایج اصلاح سیاست مولدسازی را در آمار سال آینده مشاهده خواهیم کرد

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد تاکید کرد: دولت در مولد سازی، نه اموال مردم، بلکه اموال مازاد خود را به نفع بهره مندی عموم جامعه به اقتصاد باز می‌گرداند. در نیمه دوم امسال، نتیجه اقدام دولت در ایجاد یک مسیر اصلاحی در مولد سازی را به مردم اعلام خواهم کرد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در جمع دانشجویان دانشگاه علامه گفت: مولدسازی پیش از دولت سیزدهم هم تکلیف قانون بود و در واقع یک حکم چندساله برای دولت در بودجه‌ریزی ادواری بود و اینگونه نبود که ما یک دفعه دور هم بنشینیم و یک امر جدید به نام مولد سازی را کشف کنیم!

وی عنوان کرد: مولدسازی یعنی دولت زمین‌ها، املاک و دارائی‌هایی که سال‌ها در کشور به ناکارآمدترین شکل مدیریت می‌شدند را برای استفاده بهینه مردم مجدد به چرخه اقتصاد بازگرداند.

خاندوزی افزود: ما در ابتدای دولت با یک آسیب شناسی، ۱۵ سرفصل مهم را بعنوان علت عدم پیشرفت مولد سازی در ادوار گذشته به آقای رئیس جمهور ارائه کردیم تا اصلاحات لازم صورت بگیرد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: دولت در مولد سازی، نه اموال مردم، بلکه اموال مازاد خود را به نفع بهره مندی عموم جامعه به اقتصاد باز می‌گرداند. امیدواریم در نیمه دوم امسال و نیمه اول سال آینده با استفاده از اعداد و ارقام محقق شده، نتیجه اقدام دولت در ایجاد یک مسیر اصلاحی در مولد سازی را به مردم اعلام خواهم کرد.

خاندوزی در ادامه با اعلام اینکه دولت سیزدهم اعتماد و امنیت را به فعالیت‌های اقتصادی بازگرداند، اظهار داشت: دولت سیزدهم تلاش کرد شرایطی فراهم کند که فعالان اقتصادی بتوانند آینده پیش بینی پذیر مقابل خود داشته باشند. در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا فرایند‌ها را شفاف کرده و به افکار عمومی اطلاع رسانی کنیم.

به گفته وزیر اقتصاد؛ اگر سرمایه گذاری، در ماه‌های اول شروع به کار دولت سیزدهم با سرعت کمی و در ۱۴۰۱ با سرعت زیاد افزایش پیدا کرد و اعداد صفر دهه ۹۰ به ۶.۷ درصد رشد مثبت ۱۴۰۱ و رشد ۲ درصدی سه ماهه امسال تبدیل می‌شود، به این دلیل است که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نسبت به اینده اقتصاد کشور اطمینان لازم را بدست آورده اند و چشم اندازشان مثبت است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده