تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۰۱۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

واکنش به لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی؛ تفکیک وزارت صمت اثر بخش خواهد بود/ وزیر جدید صمت باید قدرت مقابله با مافیا را داشته باشد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی مثبت است، اظهار داشت: لایحه تشکیل این وزارت قابل بررسی است و تفکیک وزارت صمت می‌تواند اثر بخش باشد.

به گرش می‌متالز، جلال رشیدی کوچی با اشاره به موافقت مجلس با لایحه دوفوریتی دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی، اظهارداشت: در حوزه بازرگانی و تنظیم بازار، قانون کم نداریم بلکه در حوزه نظارت و اجرا مشکل داریم.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که یک سازمان ایجاد می‌شود عملاً نظارت مجلس از این حوزه گرفته خواهد شد که نگران‌کننده است، لذا دولت به جای این کار باید از مدیران توانمند، کاربلد و شجاع در حوزه بازار و بازرگانی استفاده کند.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی مثبت است، اظهار داشت: لایحه تشکیل این وزارت قابل بررسی است و تفکیک وزارت صمت می‌تواند اثر بخش باشد.

وی افزود: در صورت تشکیل این وزارتخانه تنظیم بازار به این نهاد واگذار خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به استیضاح وزیر صمت اشاره کرد و گفت: گفت: استیضاح اگر به تغییر رویکرد، نگرش و مدیریت منجر شود، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

رشیدی کوچی یادآور شد: وزیر جدید صمت باید توانایی لازم برای مدیریت، درایت لازم برای اخذ تصمیمات سخت و شجاعت برای برخورد با مافیا را داشته باشد تا بتواند سکاندار وزارت صمت شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده