تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۰۱۲۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فراهم کردن زیرساخت منطقه آزاد اینچه‌برون، ره‌آورد‌های سفر رئیس جمهوری به گلستان

‌می‌متالز - فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: ایجاد مرکز لجستیک راه آهن مرزی اینچه برون ارمغان سفر استانی ریاست جمهوری به این منطقه است که تقریبا نیمی از اعتبارات عمرانی مختص این شهرستان را شامل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی دهرویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد مرکز لجستیک راه آهن مرزی اینچه برون ارمغان سفر ریاست جمهوری در فراهم آوردن زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه برون گنبدکاووس است که تقریبا نیمی از اعتبارات عمرانی مختص این شهرستان را شامل می‌شود نشان از اهمیت این پروژه در تحول اقتصادی گنبدکاووس و استان گلستان دارد، مصوباتی مهم که در اسفند سال گذشته با پیگیری‌های استاندار گلستان اخذ شده و اکنون در مسیر اجرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: اینچه‌برون از زیرساخت‌هایی مانند گمرک، پایانه مرزی، خط ریلی، منطقه آزاد تجاری برخوردار است که علاوه بر جابجایی مسافر، روزانه صد واگن کالا در بار انداز ریلی اینچه‌برون-گنبدکاووس که هم مرز با کشور ترکمنستان است، تخلیه و بارگیری و به مقاصد مختلف داخلی و خارجی حمل می‌شود. با قطعی شدن ایجاد منطقه آزاد، عملیات توسعه زیرساخت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته که "ایجاد مرکز لجستیک حوزه ریلی اینچه‌برون" یکی از مهمترین مصوبات دولت است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: سهم شهرستان از مصوبات و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان ۶۶ پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان است.

وی اعتبارات حوزه راه از کل اعتبارات را ۹۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین رقم اعتبارات عمرانی مربوط به شهرستان گنبدکاووس از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری است.

دهرویه بیان کرد: به دلیل اهمیت منطقه آزاد و ترانزیت کالا ۸۰۰ میلیارد تومان شامل حدود نیمی از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری مختص شهرستان گنبدکاووس تنها برای یک پروژه، آن هم تکمیل زیرساخت‌های مرکز لجستیک ریلی اینچه برون تخصیص یافته است که از محل تهاتر نفت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از زیرساخت‌های حیاتی منطقه آزاد اینچه برون که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته جاده ترانزیتی موسوم به نفت است که درقالب اعتبارات متمّم سفر تصویب شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ابراز کرد: از حدود ۴۵ کیلومتر طول این جاده ترانزیتی که فاصله گنبدکاووس تا مرز و گمرک اینچه برون را ۳۰ کیلومتر کوتاهتر می‌کند، ۱۵ کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده است و با تخصیص کامل اعتبارات مصوب زیرسازی و آسفالت این محور تا محدود روستای آراقویی انجام می‌شود.

وی از انجام به‌سازی راه اصلی آق قلا – گنبد با ۱۰ درصد پیشرفت به عنوان یکی دیگر پروژه‌های سفر نام برد که نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی خواهد داشت.

دهرویه یادآور شد: ره آورد سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان گلستان تصویب و ابلاغ ۱۱۴مصوبه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان تملک دارایی‌های سرمایه ای، ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۲ هزار میلیارد و ۹۵۴ تومان تسهیلات سرمایه گذاری و اشتغال زا و ۴۵۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده