تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۶۵۵
کد خبر: ۲۳۷۴۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر اقتصاد: اقتصاد مردم محور، چاره حل مشکلات کشور است

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که برای ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور به الگوی اقتصاد مردم‌گرایانه نیاز داریم و باید از همه ظرفیت‌ها از جمله اندیشه نخبگان برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، سیداحسان خاندوزی شامگاه جمعه در شورای اداری گلستان اظهار داشت: برای جهش اقتصادی مطلوب در جامعه باید با جلب مشارکت همه اقشار و نخبگان یک رویکرد جدید ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: در این رویکرد باید با تزریق امید به جامعه از ظرفیت فکری همه اندیشمندانی که بنا به دلایل مختلف شاید دچار یاس شده اند، بهره ببریم.

وزیر اقتصاد گفت: واگذاری نظارت‌ها به توان مردمی و حتی سپردن برخی عاملیت‌ها در اجرای امور اقتصادی، از جمله محور‌های اقتصاد مردم گرایانه است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بسیج مردمی، نهاد‌ها و سمن‌های مردم نهاد از جمله اهرم‌های ثمربخش در این مسیر است و این شبکه‌ها به سبب توان بالای جذب آحاد مردم و یارگیری می‌توانند نقش بسزایی در نظارت یا پیاده سازی برنامه‌ها داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به روند مهار کرونا اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌های مردمی پس از دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص کرونا وارد میدان شدند و علاوه بر تامین و تهیه اقلام مورد نیاز در حوزه شیوه نامه‌های بهداشتی در امر واکسیناسیون هم نقش مطلوبی ایفا کردند.

وی همچنین به تلاش برای احیای مجدد شورای فقهی در بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بانک‌ها در بخش شرکت‌های بیمه‌ای هم نیازمند بهره گیری از نظرات فقهی علما هستیم و تلاش می‌کنیم این شورا نیز بار دیگر احیا شود.

خاندوزی به برخی از موضوعات گلستان اشاره کرد و گفت: این استان هرچند در برخی موضوعات مانند امنیت عمومی و وحدت اقوام در کشور سرآمد است، اما برخی مشکلات مزمن در گلستان وجود دارد که باید برای آن‌ها چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: برخی مشکلات گلستان سبب شده تا بخشی از جامعه دچار افسردگی شود که باید قبل از اینکه این یاس به یک نارضایتی تبدیل شود، ریل گذاری مدیریت استان را تغییر دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یکروزه خود به گلستان علاوه بر بازدید از منطقه آزاد اینچه برون در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم شرکت کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده