تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۱۲۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتقاد کارگران ابنیه راه‌آهن برای عدم دریافت به موقع حقوق ومزایای مناسبتی

‌می‌متالز - کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن به پرداخت به موقع حقوق ومزایای عرفی و مناسبتی خود از پیمانکاران تاکید کردند.

به گزارش می‌متالز، کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن گفتند: برخی شرکت‌های پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی فعالیت دارند، جدا از تاخیر در دریافت حقوق، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کوتاهی می‌کنند.

این کارگران با بیان اینکه چندین شرکت پیمانکار در خطوط ریلی کشور فعالیت دارند، در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمرده برای کارگران شده است.

این کارگران همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند. به عنوان نمونه در ایام عید قربان، عید فطر، ماه مبارک رمضان، و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و حتی روز «کارگر» همه کارفرمایان بایستی برای بالابردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم کارفرمایان به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران مدعی شدند: با خبر شدیم تعدادی از کارفرمایان حق مناسبتی روز کارگر را به حساب برخی کارمندان نور چشمی واریز کرده‌اند. این کارمندان که در روز‌های خاص کارگر می‌شوند حتی یکبار دستشان به بیل وکلنگ نخورده و سرمای زمستان و گرمای تابستان را در محیط کار احساس نکرده اند. آن‌ها نه یک روز کیلومتر‌ها در خطوط ریلی راه رفته‌اند و نه یک شب دیرتر از ساعت ۱۲شب خوابیدند. اگر این دوستان کارگرند پس ما «سوپر کارگریم»

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده