تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۱۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

کاهش ۱۲۰ میلیون دلاری ارزبری واحد‌های صنعتی در استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۰ واحد دانش بنیان صنعتی استان کاهش ۱۲۰ میلیون دلاری ارزبری را از کشورمان محقق کردند.

به گزارش می‌متالز، یادگار احمدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی صمت استان سمنان بر حمایت از صنایع داخلی استان تاکید کرد و بیان داشت: رویکرد توسعه و افزایش داخلی سازی، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری اولویت‌های صمت استان سمنان خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته با تلاش و همت واحد‌های تولیدی استان و با اجرای برنامه تعمیق داخلی سازی در صنعت و جایگزینی واردات، محصولاتی که در سال‌های گذشته از طریق واردات تأمین می‌شد به ساخت داخل تبدیل و از ورود آن و خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۳۰ واحد تولید صنعتی استان که جز شرکت‌های دانش بنیان نیز هستند با تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات و صرفه‌جویی ارزی منجر به کاهش ارزبری بیش از ۱۲۰ میلیون دلاری در استان شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کردند.

احمدی با بیان اینکه از جمله عمده محصولاتی که به ساخت داخل تبدیل شدند می‌توان به نخ پنبه‌ای ظریف، پارچه جین، انواع سنسور، سیستم تهویه مطبوع خودرو، انواع موتور هود، تخته فیبر با چگالی متوسط از چوب (MDF)، شیر خشک، کاتالیست و… اشاره کرد.

وی از اعطای تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور و تبصره ۱۸ و… برای احیا و ارتقای تولید در استان خبر داد و افزود: این برنامه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، موجب رونق واحد‌های تولیدی و حفظ و افزایش اشتغال در این واحد‌ها خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده