تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۱۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی مرکز مبادله ایران زمینه رشد بورس را فراهم کرد

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ‌گذاری ارز در مرکز مبادله ارز و طلا موجب شده است تا توجه به بازار سرمایه بیش از گذشته شود.

به گزارش می‌متالز، فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: مجموع نظرات تحلیل‌گران بازار سرمایه این است که شرایط برای ورود پول به این بازار فراهم شده است، این موضوع موجب شده تا شاهد ورود نقدینگی به این بازار باشیم، به طوری که شاخص کل بورس روند صعودی را در پیش گرفته است.

این تحلیل‌گر بازار‌های مالی ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که توجه تحلیل گران بازار سرمایه را به خود جلب کرد، تغییر مبنای نرخ ارز از سامانه نیما به مرکز مبادله ارز و طلا است، بنابراین نرخ‌گذاری ارز در مرکز مبادله ارز و طلا موجب شده است تا توجه به بازار سرمایه بیش از گذشته شود و این مرکز زمینه رشد شاخص کل بورس را فراهم کرده است.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: از دیگر مواردی که موجب شده است تا توجه‌ها به بازار سرمایه بیشتر شود، کاهش ارزش دلاری بازار سرمایه است. با وجود این که شاخص کل بورس سقف سال ۹۹ را شکسته است، اما همچمنان ارزش دلاری بازار سرمایه نسبت به سال ۹۹ کمتر است.

اردبیلیون جهانی در پایان تاکید کرد: طی چند سال گذشته شاخص کل بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها عقب مانده است، به همین دلیل شاهد ورود نقدینگی به بازار سهام هستیم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده