تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۰۱۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک کرمانشاه کالای رسوبی ندارد

‌می‌متالز - سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: با توجه به تسهیلات مقرر در قانون امور گمرکی و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره در خصوص ترخیص درصدی کالاها، حوزه نظارت استان کرمانشاه فاقد کالا‌های رسوبی است.

به گزارش می‌متالز، به منظور مشاهده و اطلاع از وضعیت کالا‌های رسوبی و متروکه در گمرکات استان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ضمن دیدار و تبادل نظر با سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از انبار‌های گمرک بازدید بعمل آورد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید با اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها و با وجود مشکلات اقتصادی اظهار کرد: پرسنل گمرکات استان بی‌وقفه و بدون حتی یک روز تعطیلی علی‌رغم کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در مرز‌های استان مشغول انجام وظیفه بوده‌اند و تمام تلاش خود را در جهت رونق اقتصادی استان و حمایت از تولید بکار بسته است.

وی ادامه داد: گمرکات استان کرمانشاه با هدف رونق بخشی هرچه بیشتر مبادلات تجاری و صادرات اقلام تولیدی در مرز‌های استان حتی در سخت‌ترین شرایط نیز همراه همیشگی واحد‌های تولیدی، فعالان اقتصادی و تجار بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عمده کالا‌های وارداتی استان مواد اولیه و قطعات و ماشین‌آلات واحد‌های تولیدی است، افزود: با توجه به تسهیلات مقرر در قانون امور گمرکی و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره در خصوص ترخیص درصدی کالاها، حوزه نظارت استان کرمانشاه فاقد کالا‌های رسوبی است.

وی در ادامه، از رشد ۶۷ درصدی تعداد پرونده‌های کشفیات قاچاق در گمرکات استان کرمانشاه در فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: طی مدت مذکور تعداد ۱۰ فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۵ ریال تشکیل شده و تعداد ۲ متهم نیز در این راستا به مراجع ذی‌صلاح معرفی شده‌اند.

عباس‌زاده با بیان اینکه این میزان کالای مکشوفه توسط گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده رشد ۶۷ درصدی داشته است، تصریح کرد: عمده کالا‌های قاچاق در این مدت گاز ال. پی. جی و قیر بوده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نیز ضمن تقدیر از اقدامات گمرک در راستای تعیین تکلیف کالا‌های موجود و کاهش رسوب کالا، اظهار کرد: تعیین تکلیف کالا‌ها در حمایت از رونق تولید داخلی و رفع نیازمندی‌های ضروری جامعه حائز اهمیت است.

وی در راستای حمایت از تولید و افزایش مبادلات تجاری بر لزوم همکاری و هم‌افزایی بین مسوولان و فعالان اقتصادی تأکید داشت و افزود: با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه در امر تجارت به توسعه همه جانبه در راستای چشم‌انداز توسعه کشور نایل خواهیم گشت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده