تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۰۱۸۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شهرستان میانه در جلسه شورای معادن:

اطلس معادن شهرستان میانه در حال تدوین است

‌می‌متالز - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در حال تهیه اطلس معادن شهرستان و در مرحله پایش اطلاعات قرار داریم که تا آخر خرداد امسال آماده خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مسعود سعادتی در جلسه شورای معادن شهرستان میانه افزود: آماده سازی اطلاعات کلی از معادن شهرستان اعم از میزان تولید؛ اشتغال و قیمت‌ها را سبب ایجاد زمینه برای ورود سرمایه گذران در حوزه معادن؛ ایجاد صنایع فرآوری و به تبع این عوامل سبب توسعه خواهد شد.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه ۶۱ معدن در شهرستان وجود دارد و ۳۹ پروانه بهره برداری؛ ۱۵ مجوز برداشت صادر شده اضافه کرد: ۷ معدن نیز پروانه اکتشاف دارند.

سعادتی با تاکید بر اینکه معادن باید ماهانه اطلاعات خود را در اختیار اداره صمت قرار دهند تصریح کرد: هر معدنی که سه ماه متوالی یا ۶ ماه غیر متناوب آمار تولید خود را ارائه ندهد غیر فعال محسوب؛ سلب مالکیت شده به سرمایه گذار دیگری واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اکثر معادن ما خام فروشی صورت می‌گیرد افزود: به دنبال سرمایه گذارانی در بحث فرآوری معادن هستیم.
فرماندار میانه در ادامه به برگزاری مزایده معادن در سال گذشته از سوی اداره صمت اشاره کرده و گفت: مزایده بعدی نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

سعادتی در پایان ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص داخلی را از ثمره‌های اقتصادی معادن در شهرستان عنوان نمود و افزود: یک درصد فروش سالانه معادن برای احیا و ترمیم خرابی‌های ناشی از بهره برداری‌ها برای اولین بار در بودجه سال ۱۴۰۱ به میانه اختصاص یافت و مبلغ ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال سهم میانه شد.

مهدی اسماعیلی، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه رونق اقتصادی و درآمد بالا از طریق معادن، در گرو بهره گیری از مواد معدنی با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مواد استخراج شده از معادن است، بر جلوگیری از خام فروشی و بسترسازی برای فراوری مواد معدنی حاصل از معادن شهرستان تاکید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مهر صبا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده