تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۰۱۹۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با هدف رونق معادن؛

ماشین آلات معدنی جدید جایگزین ماشین آلات فرسوده می‌شوند

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از جایگزین شدن ماشین آلات جدید معدنی به جای ماشین آلات فرسوده در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسن نژاد سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هم اکنون ورود ماشین آلات خارجی را در استان داریم و معدن کاران می‌توانند درخواست داده و به آن‌ها مجوز داده می‌شود.

او با بیان اینکه معدن کاران می‌توانند با توجه به نوع و ظرفیت معدن، ماشین آلات خود را وارد کنند افزود: در خصوص تسهیلات معمولا معدن کاران می‌توانند سرمایه در گردش و سرمایه ثابتی که به ماشین آلات دست دوم مربوط نباشد را دریافت کنند.

حسن نژاد ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن استخراخ در معادن استان نبود زیرساخت‌های مناسب است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تأمین برق معادن طبس و تأمین آب معادن استان اتفاقات خوبی در حال انجام است اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم تأمین برق معادن نهبندان امسال محقق شود.

او گفت: در زمینه گران فروشی اداره کل صمت، بازار را روزانه رصد می‌کند و در بازرسی‌ها مواردی از جمله گران فروشی، درج نشدن قیمت و فاکتور و ارائه ندادن فاکتور مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسن نژاد عنوان کرد: گران فرشی در استان زیاد وجود ندارد و بازرسی‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود و در صورت مشاهده موارد گران فروشی برای افراد متخلف پرونده تشکیل و با آن‌ها برخورد می‌شود همچنین مردم در صورت مشاهده موارد گران فروشی می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: نظارت بر رعایت حجاب نیز از اواخر فرورین آغاز شده که تا کنون ۲۸۰ بازرسی صورت گرفته و ۴ واحد صنفی پلمب شده است و تاکنون مورد حادی در این زمینه در استان نداشته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده