تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۰۱۹۱۸

کارنامه مردودی مدیریت شرکت راه آهن با افت معنادار حمل بار ریلی

‌می‌متالز - بی توجهی به هشدار‌های کارشناسان درباره مرتبط نبودن سوابق و ضعف تجارب مدیریتی میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن، افت معنادار آمار‌های حمل بار ریلی را به دنبال داشته و کارنامه‌ای غیرقابل قبول برای این مدیر جوان به بار آورده است.

به گزارش می‌متالز، بی توجهی به هشدار‌های کارشناسان درباره مرتبط نبودن سوابق و ضعف تجارب مدیریتی میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن، افت معنادار آمار‌های حمل بار ریلی را به دنبال داشته و کارنامه‌ای غیرقابل قبول برای این مدیر جوان به بار آورده است.

هشدار‌ها و تذکرات کارشناسان و اهل فن درباره انتصاب‌های غیرتخصصی در حوزه‌های مهم اقتصادی موضوعی نیست که مسوولان ارشد کشور به سادگی از آن عبور کنند چرا که بی اعتنایی به این هشدار‌ها لطمات سنگینی در پی خواهد داشت.

مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که سید میعاد صالحی بدون هیچ تجربه مدیریتی در بخش راه آهن، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد. این انتصاب از ابتدا با مخالفت متخصصان و فعالان حوزه حمل و نقلی ریلی مواجه شد که این مخالفت‌ها کماکان ادامه دارد.

آمار‌هایی که کارنامه میعاد صالحی را مردود می‌کند

آمار‌های منتشر شده از عملکرد شرکت راه آهن نشان می‌دهد این اعتراضات بی مورد نبوده، چرا که طبق داده‌های اعلامی شرکت راه آهن، در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱ مجموع تناژ بار بارگیری شده در حمل و نقلی ریلی کشور حدود ۴۰ میلیون و ۸۰۳ هزار تن بوده که نسبت به جا به جایی ۴۲ هزار و ۶۴۵ هزار تن بار در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۰ کاهش ۴.۳ درصدی داشته است.

همچنین در ۱۱ماهه ۱۴۰۱ تعداد واگن‌های بارگیری شده در حمل و نقل ریلی کشور ۶۶۷ هزار و ۱۰۰ واگن بوده که نسبت به بارگیری ۷۰۶ هزار و ۱۴۳ واگن در ۱۱ماهه ۱۴۰۰ کاهش ۵/۵ درصدی داشته است.

قابل ذکر است بخشی از فعالان صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور بر این باورند که سید میعاد صالحی توان و تخصص کافی برای مدیریت حوزه ریلی کشور را ندارد و ادامه مدیریت وی می‌تواند برای کشور خسارت بار باشد.

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

عناوین برگزیده