تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۰۲۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده کارگران معادن زغال سنگ شرق گلستان خبر داد؛

فعالیت حدود ۲ هزار نیروی کار در معادن زغال سنگ شرق گلستان

‌می‌متالز - نماینده کارگران معادن زغال سنگ شرق گلستان از فعالیت حدود دو هزار نیروی کار در معادن شرق استان خبر داد و گفت: کار در معدن جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است.

به گزارش می‌متالز، علی شهمرادی شامگاه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در نشست اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر گلستان با استاندار گلستان که با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برگزار شد، اظهار کرد: حدود دو هزار کارگر در معادن زغال سنگ شرق استان گلستان فعالیت می‌کنند، سختی‌ها و گرفتاری‌های کار در معدن بسیار بالا است و از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خواسته اصلی تمامی کارگران اجرای طرح توانمندی مشاغل است، افزود: اجرای این طرح می‌تواند به بسیاری از مشکلات و چالش‌های کارگری پایان دهد.

نماینده شورای اسلامی کار در معادن زغال سنگ شرق گلستان اضافه کرد: کارگری که یک روز کار کرده با کارگری که چندین سال سابقه کار دارد یکسان حقوق می‌گیرند حال آنکه حداقل باید در حقوق دریافتی این دو دسته تفاوت باشد.

شهمرادی با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی امنیت شغلی کارگران را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: مسوولان در راستای تحقق این مهم و رفع چالش‌های کارگران کوشا باشند.

منبع: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده