تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۰۲۴۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسانات ارز بزرگترین مشکل استارپ‌ها

‌می‌متالز - در حاشیه روز اول نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ پنل تخصصی نفس‌های آخر موج اول با حضور صاحب نظران عرضه فناوری و نوآوری برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در نخستین روز برگزاری استیج اینوتکس پنلی با موضوع “نفس‌های آخر موج اول” با حضور محمدعلی زاهدی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد، حمیدرضا احمدی مدیرعامل و بنیانگذار ایوند، زهرا عمرانی، مدیرعامل و بنیانگذار کاریار و آرین افشار، عضو هیأت مدیره فینوا برگزار شد.

در این پنل به چالش‌های موجود در خصوص فعالیت‌های استارتاپی در کشور پرداخته شد. حمیدرضا احمدی، مدیرعامل و بنیان گذار ایوند در خصوص چالش‌های استارتاپ‌ها گفت: اتفاقات کلان کشور به ویژه اقتصادی، دلار، برجام و تورم کار را برای استارتاپ‌ها پیچیده و سخت کرده است.

وی گفت: اگر بخواهیم مهمترین مشکل و تاثیرات اقتصادی را بگوییم، نرخ دلار و نوسانات آن است. قیمت دلار باعث افزایش قیمت دستمزد برنامه نویسان شده و این کار را برای استارتاپ‌ها سخت کرده است.

در ادامه زهرا عمرانی، مدیرعامل و بنیانگذار کاریار افزود: ما نمی‌توانیم اکوسیستم استارتاپی را از فضای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی کشور جدا کنیم و شرایط موجود در این حوزه‌ها بر زیست بوم استارتاپی تاثیر می‌گذارد.

همچنین آرین افشار، عضو هیأت مدیره فینوا نیز با بیان اینکه واقعیت این است که همه برنامه ریزی ما نه در حوزه استارتاپ بلکه در بخش‌های دیگر کشور نیز کوتاه مدت شده است گفت: این خود یک آفت برای فضای استارتاپی است.

در پایان این پنل محمد علی زاهدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد گفت: باید قبول کرد که در ۱۲ سال گذشته بازیگران دولتی در زیست بوم استارتاپی کشور وجود نداشت آن زمان بازیگران خصوصی و حقیقی بودند، اما الان بازیگران دولتی، شبه دولتی و حقوقی شده اند، بازیگرانی که اصلا بازی کردن بلد نیستند.

وی گفت: در ۱۲ سال گذشته و از ابتدای فعالیت این اکوسیستم ۳ رییس جمهور و دیدگاه سیاسی را تجربه و طی کرده ایم.

منبع: سینا پرس

عناوین برگزیده