تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۲۵۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بازار فلزات گران‌بها تابع دلار شد

‌می‌متالز - امروز با ریزش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز کاهش قابل توجهی داشت. معامله‌گران این ریزش‌ها را رکب بازارساز به بازار‌ها عنوان می‌کنند و معتقدند بازیگران این بازار فعلا دست از معامله کشیده‌اند.

به گزارش می‌متالز، امروز قیمت طلا و سکه با شیب نزولی قابل توجهی آغاز به کار کرد. قیمت سکه کاهش میلیونی داشت و سقوط سکه نیز در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بازار فلزات گران‌بها تابع دلار شد

در هفته‌های اخیر قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با دلار نشان داده است. معامله‌گران بازار فلز زرد معتقدند سکه برای صعود، چشم به دلار دارد و تا دلار در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار نگیرد قیمت طلا و سکه نیز شانسی برای رشد ندارد.

در آخرین روز از هفته گذشته، قیمت در بازار طلایی افزایش داشت. به نظر می‌رسد رفت و برگشت‌های چند باره دلار سرگیجه قیمتی را در میان برخی از سکه‌بازان ایجاد کرده است. متعاقب این موضوع معامله‌گران ترجیح می‌دهند خرید و فروش نکنند و فعلا دست نگدارند.

بازار دستوری است

در همین راستا عبدالله مشکانی کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه با قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌شود گفت: «این بازار از بازار آزاد دلار خط می‌گیرد. باید توجه داشت سکه حباب دارد و تمام قطعات سکه با دلار بالاتر معامله می‌شود و دلار به این بازار‌ها خط می‌دهد.»

وی با اشاره به اینکه به دلیل فشار نقدینگی، بازار طلا و سکه مانند بازار خودرو حباب دارد، خاطرنشان کرد: «فعلا هر روندی در بازار کاملا به اخبار سیاسی مربوط می‌شود. این در حالی است که اگر دیدید در بازاری برخلاف جریانات سیاسی روند قیمت‌ها تغییر می‌کند باید به دستوری بودن آن بازار شک کرد.»

این کارشناس اقتصادی افزود: «پول‌های خرد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، بازار ارز و طلا و سکه را تکان می‌دهند منتها در تعداد زیاد و مردم وقتی می‌بینند ارزش پولشان در حال از بین رفتن است به این بازار‌ها ورود می‌کنند. عدد پول کوچک است، اما تعداد زیاد است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا الان وقت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است گفت: «به اعتقاد من باید در بازاری سرمایه‌گذاری کرد که با نرخ دلار کمتری معامله می‌شود. یک‌سری از شرکت‌های بازار سرمایه یا برخی زمین‌هایی که طی دو سال گذشته رشد نکرده‌اند فرصت بهتری برای سرمایه‌گذاری است.»

مرز حساس بازار طلا شکست

امروز قیمت سکه امامی کاهش میلیونی داشت. معامله‌گران بازار طلا و سکه همگرایی بازار با ریزش روز‌های گذشته بورس را عامل این ریزش می‌دانند. در هفته گذشته قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کف قیمت سکه از سوی بازیگران این بازار عنوان شد.

آن‌ها فرصت سه روزه‌ای را برای شکستن این محدوده در نظر گرفتند و معتقد بودند اگر طی سه روز متوالی این محدوده برای این قطعه حفظ شود سرمایه‌گذران جدید به بازار ورود می‌کنند. اکنون سکه از محدوده مورد انتظار فعالان بازار خارج شده و معامله‌گران نیز در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند و تمایلی به مبادله ندارند.

برخی معامله‌گران معتقدند بازارساز به معامله‌گران رکب زده تا با کاهش قیمت دلار سایر بازار‌ها را مدیریت کند.

سکه بهار در آستانه تغییر کانال

امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی با یک میلیون و ۱۷ هزار تومان کاهش با قیمت ۳۱ میلیون و ۳۸۴هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار کاهش ۵۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با این کاهش به کف کانال ۲۸ میلیون تومانی رسید و در آستانه تغییر کانال قیمتی قرار گرفته است.

نیم‌سکه امروز ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز ربع سکه ۳۴۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۲۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد.

کاهش قابل توجه قیمت طلا

قیمت طلا امروز در مقایسه با روز‌های کاهشی بازار، افت قابل توجهی داشت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا کاهش ۲۸۵ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک به ۶۵ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۷۷ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۴۳ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات به غیر از سکه بهار کاهشی بود. امروز سکه امامی با ۳۸۸ هزار تومان، بیشترین مقدار کاهش حباب را در خانواده سکه‌ها داشت.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده