تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۳۰۲۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / سرگیجه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

‌می‌متالز - روز گذشته قیمت طلا و سکه هر دو روند را تجربه کرد. این بازار در نهایت با افزایش قیمت طلا و سکه امامی و کاهش قیمت سایر قطعات سکه به کار خود پایان داد. در روز‌های باقیمانده از هفته آخر اردیبهشت به جهت تعطیلی سه‌شنبه، اگر خبر خاصی روانه بازار نشود، احتمال تغییر روند قیمت‌ها بسیار کم است.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه قیمت دلار نوسان افزایشی بسیار محدودی داشت. قیمت بازار‌های همسایه با اسکناس آمریکایی همراهی نکرد و روند قیمت طلای جهانی افزایشی شد. این عوامل باعث شد قیمت طلا و سکه در سرگیجه افزایش و کاهش قیمت قرار گیرند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / سرگیجه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت بازار طلا و سکه با روند کاهشی باز شد؛ در میانه روز تمام قطعات سکه افزایش داشتند و در پایان معاملات، بازار با افزایش پنج دلاری طلای جهانی همراه شد، سکه امامی گران شد و سایر قطعات سکه کاهش قیمت داشتند.

معامله‌گران معتقد بودند فعالان بازار تمایلی به مبادله در بازار طلا و سکه ندارند. آن‌ها در انتظار کف‌سازی قیمت در محدوده ۳۱ میلیونی هستند، اما دوشنبه برای ساعاتی این منطقه از دست رفت. این موضوع بازیگران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی فرو برد.

ریزش‌ها مقطعی است

در همین راستا ابراهیم محمد‌ولی فعال بازار طلا و جواهر و مقام سابق صنفی با اشاره به کنترل دستوری قیمت ارز گفت: «موضوع کنترل دستوری قیمت‌ها موجب شده است قیمت طلا و سکه کاهش پیدا کند. این در حالی است که انس جهانی طلا و دلار مکمل تعیین قیمت طلا و سکه هستند و از روند‌های این دو بازار تاثیر می‌گیرند.»

وی با اشاره به ریزش شاخص کل بورس در روز‌های گذشته خاطرنشان کرد: «شاید بتوان گفت در روز‌های جاری، بورس نیز خود را با بازار‌ها همگرا کرده و جدا حرکت نمی‌کند. زیرا در مقطعی بورس جدای از کف بازار حرکت می‌کرد و افزایش داشت.»

محمد‌ولی گفت: «روند بورس نسبت به بازار افزایشی بود و الان در حال تطبیق با قیمت ارز و سایر بازارهاست. اما بهترین مسیر برای متقاضیان، معامله‌گران و صنعت‌گران ثبات واقعی است و اینکه بازار اینقدر نوسان نداشته باشد. این ثبات بهترین گزینه برای اقتصاد است و معامله‌گران با اطمینان خاطر بیشتری به بازار ورود می‌کنند.»

وی با اشاره به تاثیر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو نیز گفت: «به نظر می‌رسد تاثیر معاملات خودرو و جذابیت این بازار برای سرمایه‌گذاری مقطعی است و بازار طلا و سکه به روند سابق خود برمی‌گردد.»

این فعال اقتصادی در پاسخ به اینکه ریزش قیمت در بازار طلا و سکه تا چه اندازه ادامه دارد، گفت: «قیمت طلا و سکه می‌تواند نهایتا تا ۱۰ درصد افت داشته باشد. ما انتظار کاهش ۵۰ درصدی را از بازار نمی‌توانیم داشته باشیم.»

سقوط نیم‌سکه به کانال ۱۷ میلیونی

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۳۱ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد. همچنین سایر قطعات سکه کاهش قیمت داشتند و ربع سکه بیشترین سهم از روند نزولی بازار را از آن خود کرد.

سکه بهار کاهش ۹۷ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت. این مقدار کاهش این قطعه را به کانال ۱۷ میلیون تومانی برگرداند. نیم‌سکه به قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۱ میلیون تومان معامله شد. روز گذشته سکه گرمی ۱۱۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

طلا جبران مافات کرد

قیمت طلا دیروز برخلاف روند نزولی بیشتر قطعات سکه افزایش قیمت داشت و کاهش دو روز ابتدایی هفته را جبران کرد. یکشنبه هر مثقال طلا به کانال ۱۰ میلیون تومانی ورود کرد، اما دیروز این مقدار طلا به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۹۳ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۵۹ هزار تومان معامله شد.

روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت و بیشترین مقدار کاهش حباب سهم سکه بهار با ۴۸۳ هزار تومان ریزش بود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با کاهش قیمت به کف کانال ۲۰۰۰ هزار دلاری رسیده و با قیمت ۲۰۰۷ دلار معامله می‌شود. در حالی که روز دوشنبه قیمت طلا در بازار داخلی روند صعودی داشت باید دید این کاهش قیمت روز چهارشنبه چه تاثیری در بازار می‌گذارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده