تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۰۲۸۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تخلیه نخستین محموله ریلی کلینکر سیمان خاکستری در بندر امام خمینی (ره)

‌می‌متالز - نخستین محموله ریلی کلینگر سیمان خاکستری شامل ده دستگاه واگن به وزن ۳ هزار و پانصد تن به منظور ارسال به کشور‌های مقصد در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد.

به گزارش می‌متالز، داوود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: محموله ریلی کلینکر سیمان خاکستری به منظور کاهش قیمت تمام شده کالا‌های صادراتی وارداتی و بهره‌گیری از خدمات حمل و نقل چند وجهی در راستای اجرای سیاست جذب کالا به وسیله ریل بارگیری و به این بندر بزرگ تجاری ارسال شد.

او می‌گوید: محمولات این ده دستگاه واگن با تجهیزات طراحی و ساخته شده توسط بخش خصوصی که از قبل برای این گونه عملیات تدارک دیده شده بود، تخلیه و انبارش شد.

به گفته او این عملیات به طور آزمایشی شروع شده، با تقویت بستر مناسب برای تخلیه و بارگیری این نوع محمولات پایانه اختصاصی مکانیزه برای این نوع کالا در بندر امام خمینی (ره) احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با برخورداری از مزایایی نظیر کوتاهی مسافت با مراکز جمعیتی و صنعتی و دسترسی به شبکه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای موجب ایجاد جاذبه‌های متعدد برای صاحبان کالا و بازرگانان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده