تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۶۹۱۰۶
در اقدامی نمایشی و غیررقابتی؛

بار دیگر از شهردار ضعیف سمنان تجلیل شد!

می متالز - باید تعجب کرد چرا راه‌آهن ملی را (که البته بخشی از آن خصوصی است) به دلیل بوق ممتد قطارها که تمام استاندارد، دشت و بیابان را با صدای مقتدر خود می‌نوازند، تجلیل نمی‌کنند!
بار دیگر از شهردار ضعیف سمنان تجلیل شد!

به گزارش می متالز، جعفر سید، نویسنده سمنانی، امروز با نگارش یادداشتی به نقد تجلیل از شهردار سمنان به سبب بکارگیری وسایل بازی استاندارد پرداخته است! وی پیشتر نیز از خرید خودروی چندصدمیلیونی توسط شهردار سمنان انتقاد کرده بود. متن یادداشت اخیر این نویسنده سمنانی را از نظر می‌گذرانید:

در پی افزایش نارضایتی‌ها و انتقادات مردمی از شهردار سمنان، به بهانه روز اِستاندارد استان (!!) با اقامه دلیل سست و سخیفِ برای به کارگیری وسایل بازی استاندارد در پارک‌ها، با حضور معاون استاندارد سمنان و نماینده شهرمان بار دیگر در توجیه عملکرد شهردار از وی تجلیل شد.

پیش از این نیز در یک رتبه‌ی جعلی از ایشان به عنوان شهردار برتر کشور یاد و تقدیر شده بود.

با این حساب باید انتظار داشت از مدیران برق، به دلیل اتصال برقرولتاژ استاندارد ۲۲۰ ولت به منازل،  مدیران بانک‌ها به دلیل ارایه پول غیر تقلبی و گوشه نبریده، بنیاد مسکن برای آجر فشاری و تیرچه و بلوک مقاوم استاندارد و قس‌علی‌هذا سایر ادارات و نهادها باید تجلیل کرد تا حس استاندارد بودن امور و راستی و درستی عملشان اقناع و ارضا شود.

باید تعجب کرد چرا راه‌آهن ملی را (که البته بخشی از آن خصوصی است) به دلیل بوق ممتد قطارها که تمام استاندارد، دشت و بیابان را با صدای مقتدر خود می‌نوازند، تجلیل نمی‌کنند! اما برای کوچکترین کار شهرداری که با پول مردم صورت می‌گیرد، به قول جوانان برای خودشان نوشابه باز می‌کنند؟!

تازه اگر این کار سبک قابل تقدیر بود باید سازنده‌ی ابزار بازی را تقدیر کنند یا پیمانکار را که فرضاً  جنس مرغوب به کار برده و نه شهردار راحت‌نشین را!

اشکال ماهوی دیگر به کارگیری ترکیب اشتباه (روز استاندارد ملی سمنان) است. اگر ملی است، باید سراسری و کشوری باشد. و اگر اقدام استان یا شهرستان باشد، ملی نیست!

افسوس اینجانب از این منظر است که دهها دانشجوی مخترع، مبتکر و خلاق آثاری را در دانشگاههای همین استان به ثبت رسانده‌اند، که بعضا در:جهان بی‌نظیر است و می‌تواند در این شرایط تحریم ما را از یوغ نفت خارج سازد؛ اما امکان تولید نیافتند و در خاموشی ماندند و هیچ نماینده و مدیر استاندارد و غیراستانداری آنان را ندید. در تخصصم نیست اما در این سالها در خبرها آمده از جمله:

  • اختراع دانشجویان پیام نور دامغان در سازه‌ی یافتن نشتی گاز، و بیدارکننده ویبره (بالشت هوشمند)
  • دستگاه آزمون سایش پین روی دیسک دمای بالا در:دانشگاه سمنان
  • اختراع ماشین مغناطیسی خورشیدی توسط دانشجوی بسیجی دانشگاه سمنان
  • اختراع فرایند سنتز نانو ذرات مغناطیسی کروی ... به عنوان نانو کاتالیزور
  • اختراع سیستم رهایش هوشمند داروی استرپتوکیناز
  • و ده ها موارد دیگر.

اینها را مقایسه کنید با نصب وسایل بازی و تجلیل از شهردار توسط معاون اداره استاندارد سمنان.

آتش زهد و ریا خرمن دین خواهد سوخت

حافظ این خرقه‌ی پشمینه بینداز و برو

عناوین برگزیده