تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۰۷۲۷
سرویس خبر : انرژی
معاون استاندار خراسان رضوی؛

امیدواریم افزایش همکاری‌ها با افغانستان مساله آب را تحت تاثیر مثبت قرار دهد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم همکاری‌هایی مانند راه آهن ایران-افغانستان سایر مسائل مانند آب را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل چمندی اظهار داشت: حدود ۱۲ ماه تلاش کردیم که ریل قطار خواف-هرات را راه‌اندازی و تست کنیم، این مساله برای ما بسیار راهبردی است. باید موضوعات را ترکیبی حل کنیم.

وی ادامه داد: ۲۲۵ کیلومتر مسیر ریلی با افغانستان داریم که تا روزنک رسیده است و ۷۰-۸۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. این خط در سال ۶ میلیون تن کالا می‌تواند جابجا کند.

وی اضافه کرد: با این خط ریلی افغانستان به آب‌های گرم متصل شده است و این خط نیز ما را به چین متصل می‌کند. این اقدام مساله قاچاق سوخت را نیز تحت تاثیر قرار داده است و از خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم این همکاری‌ها، سایر مسائل مانند آب را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تهدید راهبردی آمریکایی در منطقه دنبال این است که ایران را از این فضا دور کند و خط ریلی موازی این خط را راه بیندازد. تعلل ما باعث می‌شد این نقشه آمریکایی‌ها به نتیجه برسد. به محض اینکه صدای سوت قطار را در روزنک هرات شنیدیم رسانه‌های خارجی واکنش نشان دادند.

وی ادامه داد: روزنک را فعلا به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته‌ایم، از این ایستگاه به عنوان سکوی بهره‌برداری استفاده می‌کنیم. این خط تا دو سال آینده به پایان می‌رسد و ما فعالیت‌ها را ادامه می‌دهیم تا نقشه دشمنان نقش برآب شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (آیلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده