تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۷۵۳
کد خبر: ۳۰۲۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منطقه ویژه پارسیان بندر تخصصی فعالیت‌های معدنی

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان گفت: منطقه ویژه پارسیان بندر تخصصی فعالیت‌های معدن و صنایع معدنی است که به بهره‌برداری رسیده و آماده خدمت‌رسانی به سرمایه‌گذاران این حوزه است.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر علامه افزود: در دو سال گذشته برای راه‌اندازی منطقه ویژه پارسیان در استان هرمزگان به اندازه ۱۴ سال سرمایه‌گذاری و عملیات زیرساختی انجام شده است.

تعداد بازدید : 0

وی ادامه داد: در این دو سال ۴۰ طرح عمرانی در حوزه زیرساخت اجرا کردیم که این طرح‌ها افتتاح شده و برخی هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علامه افزود: در حوزه صادرات و واردات نیز در این دو سال تأمین مالی خوبی برای بندر شد و سه پست اسکله به بهره‌برداری رسید و اکنون کشتی‌های ۷۰ هزار تنی در این اسکله پهلو می‌گیرند.

وی با اشاره به این که پارسال حدود یک و نیم میلیون تن صادرات و ۵۰۰ هزار تن واردات داشتیم، گفت: اسکله چهارم هم امسال افتتاح خواهد شد که ظرفیت بسیار خوبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان در حوزه معدنی، پتروشیمی و شیمیایی خواهد بود.

تعداد بازدید : 1

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان افزود: همچنین پارسال طبق تعهدی که داده بودیم حدود هزار و ۱۰۰ شغل جدید در این منطقه ایجاد کردیم و پیش‌بینی ما برای امسال ۲ هزار و ۵۰۰ شغل جدید است که امیدواریم محقق شود.

علامه ادامه داد: قبل از سال ۱۴۰۰ هیچ کدام از سرمایه‌گذاران ما فعال نبودند و بعضاً اگر هم کسی متقاضی بود، هیچ فعالیتی نداشت.

تعداد بازدید : 2

وی گفت: همچنین ۴ قرارداد داشتیم که از سال ۹۳ رها شده بود، اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ این رقم را حدوداً به ۲۰ قرارداد سرمایه‌گذاری رساندیم و اکنون ۱۷ سرمایه‌گذار فعال هستند.

علامه افزود: اتفاق بزرگی که در حوزه پتروشیمی‌ها در منطقه ویژه پارسیان برای نخستین بار رخ داده، پارک متانول است که در کشور احداث می‌شود، هم اکنون زمین تحویل داده شده که امسال در سفر دولت کلنگ این طرح بزرگ هم زده می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده