تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۹۶۵۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد؛

ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری در منطقه لامرد

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: از همه سرمایه گذاران در عرصه‌های فولاد و آلومینیم، مس، منیزیم و پتروشیمی‌ها درخواست می‌شود که برای سرمایه گذاری منطقه لامرد را مورد مطالعه قرار دهند و این قول را می‌دهیم که تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری آن‌ها در نظر داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضمن معرفی این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ۴ کیلومتری شهرستان لامرد و در بین دو رشته کوه که عامل مهم و تاثیرگذاری در پدافند غیرعامل این منطقه است، واقع شده. فاصله این منطقه در یک خط مستقیم تا دریای خلیج فارس کمتر از ۳۰ کیلومتر است؛ اما به دلیل راه پرپیچ و خم کوه و جاده‌ها در فاصله ۵۰ کیلومتری بندر پارسیان قرار گرفته که این بندر متعلق به ایمیدرو است. این منطقه از طریق بندر پارسیان دسترسی مناسبی به کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد. همچنین نزدیکی این منطقه به منطقه پارس جنوبی (عسلویه) موجب افزایش جذابیت‌های آن شده است.

وی ادامه داد: وجود مناطق گازی پارسیان، تابناک، وراوی و هما که قلب حوضچه گازی هستند موجب شده که این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار شود. منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نزدیکی منطقه گازی پارسیان بوده و بهره‌مندی آن از ذخایر گازی کشور راحت‌تر است؛ بنابراین در تامین گاز و آب منطقه موفقیت‌های خوبی را کسب کردیم.

وی در خصوص تامین برق عنوان کرد: در تامین برق نیز نیروگاه غدیر انرژی در حال تکمیل است و بالغ بر ۹۱۳ مگاوات برق سالیانه را تامین می‌کند و اخیرا توربین‌ها و ژنراتور‌های آن وارد منطقه شده و کمتر از یک سال آینده فاز اول آن راه اندازی خواهد شد، بنابراین در تامین انرژی مشکلی نداریم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به دو قرارداد پتروشیمی ۲۰۰ میلیون دلاری این منطقه با سرمایه‌گذاران، افزود: قرارگرفتن منطقه اقتصادی ویژه لامرد در مرز سه‌گانه استان فارس، بوشهر و هرمزگان پتانسیل ویژه‌ای برای منطقه اقتصادی لامرد محسوب می‌شود و امروزه شاهد سرمایه‌گذاران مختلفی در امر پتروشیمی، فولاد، آلومینیم و منیزیم ترغیب به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به کارخانه بزرگ سالکو واقع در جنوب کشور که بیش از ۳۰۰ هزار تن تولید در سال دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد صادرات کل استان فارس به منطقه اقتصادی لامرد تعلق دارد.

فتاحی ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و موفقیت در سال ۱۴۰۲ برای تمام مردم، گفت: از همه سرمایه گذاران در عرصه‌های فولاد و آلومینیم، مس، منیزیم و پتروشیمی‌ها درخواست داریم که برای سرمایه گذاری منطقه لامرد را مورد مطالعه قرار دهند و این قول را می‌دهیم که تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری آن‌ها در نظر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده