تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۰۳
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۶۱۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل سازمان صمت خراسان شمالی:

بیشترین محصولات صادراتی استان در حوزه پتروشیمی است

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صمت خراسان شمالی گفت: در صادرات بیشترین محصولات در حوزه پتروشیمی است که علاوه‌برآن در محصولات فولادی، سیمان، صنایع کشاورزی، شیرینی و شکلات و... نیز به کشور‌های هدف صادرات انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو، مدیرکل سازمان صمت خراسان شمالی اظهار داشت: طی سال گذشته صادرات محصولات از خراسان شمالی سه برابر میزان هدفی بود که برای استان مشخص شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای امسال نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که اشاره به صادرات داشته و سیاست خارجی کشور ارتباط با کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی و... را در نظر گرفته‌اند، سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان تهیه و از این سند در دهه تولید و تجارت رونمایی می‌شود که هر تولیدکننده بتواند یک صادرکننده قوی باشد و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

حاجی بگلو در خصوص کشور‌های هدف صادرات توضیح داد: در سال ۱۴۰۰، ۲۰ کشور هدف صادرات داشته‌ایم که در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۱ کشور جدید به آن اضافه شده و در حال حاضر ۳۱ کشور هدف صادرات داریم که امسال این تعداد باتوجه‌به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد افزایش می‌یابد.

مدیرکل صمت استان در خصوص تنوع کالا‌های وارداتی و صادراتی بیان کرد: در صادرات بیشترین محصولات در حوزه پتروشیمی است که علاوه‌برآن در محصولات فولادی، سیمان، صنایع کشاورزی، شیرینی و شکلات و... نیز به کشور‌های هدف صادرات داریم.

وی ابراز داشت: همچنین در حوزه واردات نیز در جهت حمایت از تولید داخلی اقلامی وارد کشور می‌شود که در داخل کشور تولید نمی‌شود و نیاز استان است که ماشین‌آلات حوزه معادن و ابزار موردنیاز صنایع از جمله اقلام وارداتی هستند.

منبع: عصر اترک

عناوین برگزیده