تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۶۵۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق زنجان پیشنهاد کرد

استفاده از ظرفیت سفرا برای توسعه صادرات

‌می‌متالز - صمد یوسفی‌اصل، رئیس اتاق زنجان با اشاره به برنامه ریزی این اتاق برای بر گزاری جلسات منظم با سفرای ایران در سایر کشورها، این اقدام را گامی در جهت افزایش سبد صادراتی استان و تنوع در بازار‌های هدف صادراتی عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، از برنامه ریزی اتاق زنجان برای بر گزاری جلسات منظم و هدفمند با سفرای ایران در سایر کشور‌ها خبر داد و گفت: توسعه‌تجارت خارجی و فراهم سازی زمینه همکاری‌های مشترک با کشور‌های دیگر ازجمله اهداف این طرح است که به افزایش سبد صادراتی و تنوع در بازار‌های هدف کمک می‌کند. یوسفی‌اصل با اشاره به برنامه ریزی صورت‌گرفته در راستای توسعه اهداف تجارت خارجی استان زنجان، اظهار کرد: این برنامه‌ها در دوره جدید در بخش‌های مختلفی پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

وی از بر گزاری جلسات مشترک با سفرای ایران در کشور‌های دیگر به صورت هفتگی به همت اتاق زنجان خبر داد و افزود: اطلاع رسانی مستمری از این جلسات از سوی اتاق صورت خواهد گرفت که علاقه‌مندان و فعالان اقتصادی می‌توانند با حضور در محل اتاق زنجان در این جلسات شرکت کنند. رئیس اتاق زنجان ادامه داد: یکی از اهداف این جلسات آشنایی تجار و صادرکنندگان استان با بازار کشور‌های دیگر و فراهم سازی زمینه همکاری‌های مشترک تجاری اقتصادی دو طرف است. یوسفی‌اصل با بیان اینکه کشور‌های مختلفی در برنامه ریزی توسعه‌تجارت خارجی استان زنجان هدف‌گذاری شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه باید سبد صادراتی استان دارای تنوع بازار‌های هدف نیز باشد، فراهم سازی زمینه تجارت با کشور‌های مختلف از دیگر اهداف بر گزاری این جلسات است. وی ادامه داد: بر گزاری این جلسات بر اساس برنامه ریزی انجام‌شده اتاق زنجان در دوره جدید و با همکاری دفتر وزارت امورخارجه در استان به صورت مستمر تا پایان سال‌ادامه خواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده