تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۵۹۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بیرجند در دیدار با سفیر ایران در واگادوگو

از ظرفیت دستگاه دیپلماسی برای توسعه صادرات استفاده شود

‌می‌متالز - علیرضا خامه‌زر، رئیس اتاق بیرجند در دیدار با سفیر ایران در واگادوگو، استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای فراهم‌سازی زمینه حضور و مراوده بازرگانان را در توسعه صادرات مؤثر دانست و بر ضرورت توجه به این موضوع تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، با تشریح توانمندی‌های صادراتی و فرصت‌های تجاری استان خراسان جنوبی، گفت: توسعه صادرات نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه دیپلماسی است و سفرای ایران در سایر کشور‌ها می‌توانند یکی از مؤثرترین مهره‌ها در تحقق توسعه صادرات باشند.

علیرضا خامه‌زر در دیدار با سفیر ایران در واگادوگو، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های سفارت ایران در بورکینافاسو، می‌توان زمینه حضور و مراوده بازرگانان، فعالان اقتصادی و تجار بین دو کشور را با پیگیری ویژه فراهم کرد و خواسته ما از سفیر ایران نیز همین است.

وی در این نشست که با حضور روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت استان خراسان جنوبی و رئیس اتاق تعاون استان برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه، اظهار کرد: با توجه به اینکه سفیر ایران در بورکینافاسو، اهل استان خراسان جنوبی است، امیدواریم فرایند توسعه ارتباطات با این کشور سریعاً افزایش پیدا کند.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی هم در این دیدار به مباحثی در حوزه کشاورزی ظرفیت گیاهان دارویی استان، دانش فنی، تکنولوژی فرآوری و خشک‌کن میوه‌جات و … پرداخت.

وی افزود: بورکینافاسو در تولید محصولات کشاورزی در حوزه پنبه، نیشکر، ذرت و میوه‌جات گرمسیری مثل آناناس و انبه دارای ظرفیت صادراتی ویژه است که می‌تواند زمینه مناسبی در توسعه کشاورزی و تبادل کالا محسوب شود.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده