تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۳۰۲۸۶۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

کف رهن آپارتمان در تهران

‌می‌متالز - کف رهن آپارتمان در شهر تهران به ازای هر مترمربع به ۴ تا ۵ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بررسی‌ها از بازار مسکن ارزان‌ترین منطقه شهر تهران نشان می‌دهد هم اکنون کف رهن کامل آپارتمان در فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره این منطقه، در محدوده ۴ تا ۵ میلیون تومانی به ازای هر متر مربع قرار دارد. منطقه ۱۸ ارزان‌ترین منطقه شهر تهران به لحاظ قیمت مسکن و همچنین سطح اجاره بهای آپارتمان‌های مسکونی است که در هر ماه و در آمار‌های رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در این منطقه از میانگین قیمت مسکن سایر مناطق پایتخت کمتر بوده است.

هر چند از زمستان سال گذشته، بانک مرکزی به دلایل نامعلوم و نامشخص انتشار آمار‌های ماهانه مربوط به تحولات بازار مسکن شهر تهران را متوقف کرده است، اما آمار‌های قبلی و همچنین مشخصات فایل‌هایی که هم اکنون به بازار مسکن منطقه ۱۸ شهر تهران چه در حوزه خرید و چه در بخش معاملات اجاره معرفی شده است نشان می‌دهد به طور میانگین این منطقه کماکان ارزان‌ترین منطقه پایتخت به لحاظ قیمت و اجاره بهای واحد‌های مسکونی است.

بررسی مشخصات فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن این منطقه نشان می‌دهد هم اکنون متوسط رهن کامل هر مترمربع واحد مسکونی معمولی و مناسب برای سکونت در آن حول و حوش ۴ تا ۵ میلیون تومان است. واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال متوسط رهن کامل ۴ میلیون تومانی و واحد‌های مسکونی با عمربنای کمتر از ۱۰ سال با امکانات سکونتی مکفی مانند پارکینگ، انباری، آسانسور و ... متوسط رهن کامل ۵ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع دارند. به عنوان مثال یک واحد مسکونی ۷۰ مترمربعی با عمربنای ۶ سال در محله شادآباد واقع در منطقه ۱۸ با رهن کامل ۳۵۰ میلیون تومان اردیبهشت امسال به بازار معاملات مسکن این منطقه عرضه شده است. از آنجا که منطقه ۱۸ همواره در آمار‌های مسکن ارزان‌ترین منطقه شهر تهران بوده است می‌توان گفت در حال حاضر کف رهن کامل هر متر مربع آپارتمان در تهران به محدوده ۴ تا ۵ میلیون تومانی رسیده است.

کف رهن آپارتمان در تهران

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده