تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۰۲۸۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

هفته پر استرس میلگرد

‌می‌متالز - آیا میلگرد کف قیمتی ۶۰۰ دلار را از دست می‌دهد؟ پاسخ این سوال در هفته معاملاتی پیش‌رو مشخص خواهد شد. با توجه به اهمیت کف قیمتی ۶۰۰ دلار برای هر تن میلگرد، در صورتی که خریداران موفق به حمایت از قیمت میلگرد نشوند، شاید میلگرد ریزش قیمت سنگینی در سال ۲۰۲۳ تجربه کند.

به گزارش می‌متالز، قیمت هر تن میلگرد در معاملات بورس فلزات لندن اگرچه به ۶۰۰ دلار رسید، ولی با افزایش تقاضا به سطح ۶۲۰ دلار برگشت. قیمت میلگرد در طول ۷۰ روز حدود ۲۰% کاهش پیدا کرده و هفته گذشته به کف حمایتی مهمی رسید. بررسی نمودار قیمتی میلگرد نشان می‌دهد پس از هر مرحله نزدیک‌شدن قیمت میلگرد به سطح ۶۰۰ دلار تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کرد و حالا فعالان بازار‌های جهانی منتظرند در هفته پیش‌رو نیز افزایش تقاضا برای میلگرد در سطح ۶۰۰ دلار با رشد قیمت میلگرد همراه باشد، زیرا در صورت شکست این محدوده احتمال ریزش سنگین قیمت میلگرد برای هفته‌های آینده وجود دارد.

هفته پر استرس میلگرد


براساس نمودار، محدوده ۶۰۰ دلار برای میلگرد از اهمیت به سزایی برخوردار است و در طول تاریخ روند‌های نزولی یا صعودی با نزدیک‌شدن به این محدوده تغییر ماهیت داده‌اند. حالا اگر خریداران موفق به حفظ این کف نشوند احتمال نصف شدن قیمت میلگرد در رالی نزولی بعدی وجود دارد.

فست مارکت در گزارش از کاهش قیمت میلگرد در روسیه به دلیل کاهش شدید مصارف داخلی خبر داد. به نظر می‌رسد بیشتر اخبار در بازار میلگرد منفی است.

کف میلگرد در چین از دست رفت

نشریه متال‌بولتن در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد فعالان بازار بندر شانگ‌های در چین انتظار دارند روند نزولی قیمت میلگرد ادامه پیدا کند. یکی از معامله‌گران بندر شانگ‌های در این‌باره به متال‌بولتن گفت: تقاضا برای میلگرد ۵۰% کاهش پیدا کرده است و این روند در روز‌های پایانی هفته گذشته پررنگ‌تر شد. همین کاهش تقاضا باعث شد تا کف ۶۰۰ دلاری قیمت میلگرد در بندر شانگ‌های چین از دست برود.

هفته پر استرس میلگرد


قیمت هر تن میلگرد در روز پایانی معاملاتی در چین به ۳۴۴۴ یوان رسید که کمتر از ۵۳۰ دلار است. فعالان بازار انتظار دارند قیمت هر تن میلگرد در محدوده قیمتی ۳ هزار یوان با افزایش تقاضا مواجه شود.

میلگرد در بازار داخلی

قیمت میلگرد در معاملات داخلی بازار آزاد متاثر از تحرکات بازار جهانی نزولی شد، ولی رشد قیمت دلار در داخل کشور باعث شد تا نزول قیمت ریالی میلگرد کمرنگ باشد. در طول هفته‌های گذشته نیز قیمت انواع میلگرد در بازار‌های داخلی در بازه کوچکی نوسان می‌کرد و منتظر تحولات بازار جهانی بود. با توجه به ثبات نرخ ارز، در صورت از دست رفتن کف حمایتی ۶۰۰ دلار برای هر تن میلگرد در بورس فلزات لندن، میلگرد در بازار داخلی نیز هفته‌ای ریزشی تجربه خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده