تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۰۲۹۹۰
سرویس خبر : اجتماعی

برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - همزمان با روز ۱۶ شوال و سالگرد شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان و بنیانگذار مکتب فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) سه مراسم و برنامه عزاداری در صبح روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در مساجد ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این برنامه‌ها که توسط شورای فرهنگی کارخانه برگزارشد، جمعی از مدیران و کارکنان شرکت حضور داشتند.

مراسم عزاداری مسجدالزهرا (س) به همت پایگاه بسیج شهید آیت‌الله سعیدی و با حضور مهدی کوهی مدیر عامل و جمعی از همکاران شرکت برگزارشد. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام موسی احمدی و مداحی ابوالقاسم اسماعیلی همراه بود.

حجت الاسلام احمدی در این مراسم با اشاره به زندگی و شهادت حضرت امام صادق (ع) گفت: کار‌های علمی و تبلیغات دینی در بین مسلمانان بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بسیار مشکل شد، چرا که از آن زمان به بعد بین مسلمین اختلاف افتاد و سخت‌ترین ضربه‌ها به اسلام و امامت و ولایت توسط خود مسلمین انجام شد. به طوری که ابن ملجم مرادی نماز خوان و قرآن خوان به نظر خودش برای رضای خدا امام علی (ع) را در شب قدر و در مسجد کوفه به شهادت رساند.

وی افزود: لشکر عمر سعد هم در کربلا نماز جماعت داشتند و برای کشتن امام حسین (ع)، یاران و اهل‌بیت اش لحظه‌شماری می‌کردند. آمریکا و هم‌پیمانانش هم در عصر حاضر برای نمازخواندن مانعی ایجاد نمی‌کنند؛ بنابراین ملاک مسلمانی و شیعه امام صادق (ع) بودن این است که همراه با نماز و روزه، بصیرت داشته و با شناخت مسائل روز و جامعه و امربه‌معروف و نهی از منکر در برابر ناملایمات جامعه و گناهان در حال گسترش و زیان‌بار موضع‌گیری صحیح داشته باشد. مسلمان واقعی پشت سر امام زمان خود حرکت می‌کند و هرگز نسبت به حوادث جامعه اطراف خود بی‌تفاوت نمی‌ماند.

مراسم عزاداری مسجد کوره بلند نیز به همت پایگاه بسیج شهید دستغیب برگزار شد که با سخنرانی حجت‌الاسلام معتمدی و مداحی احمد حسینی نیا همراه بود.

دیگر برنامه عزاداری به همت پایگاه بسیج شهید چمران در مسجد الغدیر با سخنرانی حجت‌الاسلام صفروند و مداحی مصطفی صفوی برگزار شد. لازم به ذکر است برنامه‌های عزاداری دیگری هم در سطح مجموعه ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد.

برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در ذوب آهن اصفهان

برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در ذوب آهن اصفهان

برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در ذوب آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده