تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۰۲۴۰۴
سرویس خبر : اجتماعی

برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی شهر و روستا و همچنین جلسه شورای اداری شهرستان لنجان، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر، حسین رجایی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار لنجان، نادر آخوندی مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان، مجید جوهری مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری اصفهان، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستان لنجان، ذوب آهن و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای این شهرستان به میزبانی ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام و المسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر در این همایش گفت: اصل مشورت و مشارکت در فعالیت‌ها همواره در دین مبین اسلام مورد توجه ویژه قرار داشته است، زیرا ثمرات مثبت تفکر و خِرد جمعی، کلید موفقیت در برنامه‌های گوناگون است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) نیز در امور مختلف همواره با موردم مشورت می‌کردند و بر اساس تفکر جمعی تصمیم گیری داشتند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: قرار داشتن سوره شوری در قرآن کریم اهمیت مشورت و تصمیم گیری جمعی را بیش از پیش برای همه ما روشن می‌کند و لذا نیاز است این مقوله مهم را در راس فعالیت‌ها قرار بدهیم.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این همایش گفت: شورا‌های اسلامی در بخش‌های مختلف کشور، نقش موثری در تصمیم گیری‌ها دارند و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در سطح شهر‌ها و روستا‌ها ثمره تلاش و کوشش این عزیزان و بهره گیری از خِرد جمعی و کار گروهی هموطنان عزیزمان است.

وی ادامه داد: در ذوب آهن اصفهان همواره آماده هستیم از پیشنهاد‌های اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شویم و تعاملات اثربخشی در راستای پیشبرد برنامه‌های شهرستان لنجان داشته باشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد: فرزندان حضرت امام خمینی (ره) در این مجتمع عظیم صنعتی «ما می‌توانیم» را در عمل به منصه ظهور رساندند و ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید کارخانه را در داخل بومی سازی کردند و در ادامه نیز با تولید ریل ملی خودکفایی عظیمی را در تاریخ ایران زمین به ثبت رساندند.

مهدی کوهی بیان کرد: مقام معظم رهبری سالیان متمادی است که در نامگذاری سال‌ها از عناوین اقتصادی استفاده می‌کنند و در سال جدید نیز «مهار تورم و رشد تولید» را به عنوان شعار سال انتخاب نمودند و کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور نیز در راستای محقق کردن شعار سال آماده خدمت رسانی می‌باشند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت که همواره نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی متعهد است، در گذشته پروژه‌های خوبی در این زمینه اجرا نموده و برنامه‌های بسیار خوبی نیز در دست اجرا دارد که در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان دارای ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز است که بخشی مهمی از آن‌ها دیم هستند و مابقی نیز از طریق پساب شهر‌ها و روستا‌های مجاور آبیاری می‌شوند و این رویکرد نشان از تعهد زیست محیطی ذوب آهن دارد.

حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: امروز همه دستگاه‌هایی که در سطح شهرستان لنجان در حال خدمت رسانی به مردم عزیزمان هستند با تمام توان و دلسوزی به واقع خدمتگزار مردم می‌باشند.

وی بیان کرد: انشاا... با همدلی و هم افزایی بیشتر در سطح شهرستان اتفاقات بسیار خوبی را در شهر‌ها و روستا‌ها رقم خواهیم زد تا عزیزمان شرایط زندگی بهتری را تجربه نمایند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چالش‌ها و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف مانند پروژه‌های عمرانی و ... در سطح شهرستان لنجان وجود دارد با تمام توان در حال پیگیری است.

حسین رجایی گفت: آسیب شناسی فعالیت‌ها همواره زمینه ساز رشد و شکوفایی است و لذا شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز با بررسی روند اقدامات اجرایی خود و بهره گیری از خِرد جمعی می‌توانند آینده روشن را برای عزیزمان در سطح شهرستان لنجان رقم بزنند.

حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان نیز در این همایش گفت: ذوب آهن اصفهان در دوره مدیریت جدید خود، رویکرد سازنده تری در پیش گرفته و تعاملات را افزایش داده است که قطعاً برکات آن برای این شرکت و مردم منطقه ملموس خواهد بود.

وی افزود: امروز شورای شهر یک سرمایه اجتماعی گرانقدر است که رکن اصلی آن اعتماد مردم می‌باشد و لذا نباید اجازه دهیم به این اعتماد، لطمه وارد شود.

در پایان از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان و همچنین تعدادی از مسئولین ذوب آهن اصفهان به جهت همکاری و تعامل با شورا‌های اسلامی شهر و روستا تجلیل به عمل آمد.

برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ذوب آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده