تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۵۱۸
کد خبر: ۳۰۳۰۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

نگاهی به روند تولید فولاد چین در ماهی که گذشت

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، تولید فولاد خام چین در آوریل سال جاری با افت ۱.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۲.۶۴ میلیون تن رسید. در دوره ژانویه تا آوریل، تولید فولاد خام این کشور با ۴.۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۵۴.۳۹ میلیون تن رسید. متوسط تولید روزانه فولاد خام چین در ماه آوریل بدون تغییر نسبت به ماه گذشته ۳.۰۸۸ میلیون تن بود.

به گزارش می‌متالز، فولادسازان چینی در سه ماهه اول با چالش‌های شدیدی در تولید خود مواجه بودند، زیرا قیمت فولاد به دلیل تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار به طور مداوم کاهش یافت، در حالی که تولید بالاتر بود. به منظور متعادل کردن عرضه و تقاضا، انجمن آهن و فولاد چین تصمیم گرفت تا محدودیت‌های تولید را آغاز کند که به طور فوری به فولادسازان منتقل شد. در پاسخ به این امر، بسیاری از فولادسازان کار تعمیر و نگهداری تاسیسات خود را آغاز کردند.

تولید و فروش خودرو نیز در چین افت داشت که با کاهش ۱۷.۵ درصدی و ۱۲ درصدی در ماه به ترتیب به ۲۱۳۳ و ۲۱۵۹ دستگاه خودرو در آوریل ۲۰۲۳ رسید.

تولید فولاد خام چین در سه ماهه اول با ۶.۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۶۲ میلیون تن رسید.

اگر تولید باید مانند سال گذشته باقی بماند، یعنی در ۱.۰۱۳ میلیارد تن، پس از آوریل تا دسامبر، سطح تولید روزانه باید در ۲.۷۳ میلیون تن حفظ شود، اما در سه ماهه اول به ۲.۹۱ رسیده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده