تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۰۳۱۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارگران صدر فولاد همچنان مشغول کارند/ درخواست برای افزایش ظرفیت تولید و نیروی کار

‌می‌متالز - کارگران صدر فولاد می‌گویند: با همت کارگران و حمایت مسوولان استانی، مسائل کارخانه صدر فولاد خرم آباد از دی ماه سال پیش تقریبا حل شده و این واحد تولیدی هم اکنون با حدود ۱۰۰ کارگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شماری از کارگران صدر فولاد خرم آباد در استان لرستان، در پی اخبار منتشر شده پیرامون احیای کارخانه صدر فولاد بعد از گذشت ۵ سال، گفتند: حدود ۵ سال از تعطیلی کامل کارخانه صدر فولاد به دلیل مشکلات مالی می‌گذشت که در نهایت دی ماه سال (۱۴۰۰) با سفر هیات دولت به استان لرستان، مقرر شد با رفع همه مشکلات تولید این واحد با همت سرمایه گذار کارخانه آغاز به کار کند که در نهایت یکسال بعد (دی ماه سال ۱۴۰۱) این کارخانه شروع به کار کرد و هم اکنون حدود ۱۰۰ کارگر در آن مشغول کارند.

کارگران اظهار داشتند: سالن تولید میلگرد این کارخانه از دی ماه سال گذشته فعال است و به گفته مسوولان تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن میلگرد تولید کرده است. در عین حال مشغول راه اندازی بخش ذوب و تولید شمش کارخانه هستیم که بدین ترتیب برای حدود ۱۰۰ کارگر دیگر نیز شغل ایجاد می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه از همه کسانی که در طول فعالیت شغلی‌مان از ما حمایت کرده و مطالبات‌مان را پیگیری کردند؛ سپاسگزاریم، افزودند: فعالیت این کارخانه با احداث بخش ذوب در حال گسترش است و در حال حاضر این شمش‌ها به عنوان مواد اولیه تولید از سایر کارخانه‌های استان‌های همجوار تامین می‌شود.

کارگران در ادامه تصریح کردند: این کارخانه زمانی ۳۰۰ کارگر شاغل داشت که با افزایش مشکلات، تعداد آن‌ها به مرور به حداقل ۱۸۰ کارگر کاهش پیدا کرد. در نهایت با تعطیلی کارخانه در سال ۹۶همگی بیکار شدند. امروز بعد از حدود پنج سال شاهد رونق کارخانه هستیم.

این کارگران با بیان اینکه کارخانه صدر فولاد از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است و ما انتظار داریم حمایت مسوولان از این واحد وکارگرانش ادامه داشته باشد تا به روز‌های اوج خود بازگردد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده