تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۰۳۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت‌گذاری غیر واقعی ارز توسط سودجویان در خارج و داخل کشور

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت‌گذاری‌های نجومی برای ارز در کشور در فضای تلگرامی توسط عده‌ای سودجو صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به ایجاد التهاب در بازار ارز توسط عده‌ای خاص گفت: بعضاً شاهد تعیین قیمت برای ارز موجود در بازار آزاد در فضای تلگرامی توسط عده‌ای سودجو هستیم که گروهی از آن‌ها در داخل و گروهی نیز در خارج مشغول به این کار هستند.

وی افزود: این عددگذاری‌ها و تعیین قیمت‌ها واقعی نیست، اما آن‌ها با ملتهب کردن بازار ارز در داخل کشور سعی می‌کنند تا قیمت دلار را در بازار بالا نگه دارند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: باید کاری کنیم که تمام نیاز‌ها به ارز از کانال‌های رسمی و توسط بانک مرکزی انجام شود و در صورت تامین نیاز از کانال‌های رسمی دیگر کسی رو به بازار‌های غیر رسمی برای خرید ارز نخواهد آورد.

جدی خاطرنشان کرد: وقتی نیاز همه از کانال‌های رسمی تامین شود بازار‌های غیر رسمی خود به خود دچار رکود خواهند شد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما بعضاً با آن مواجه هستیم این است که وارد کننده مواد اولیه تولید یا هر واردکننده دیگری که می‌خواهد ارز مورد نیاز خود را از کانال‌های رسمی تامین کند از سوی بانک مرکزی به صرافی‌ها معرفی می‌شود، اما صرافی ارز مورد نیاز متقاضی را به موقع تامین نمی‌کند و او نیز برای تامین نیاز ارزی خود رو به بازار‌های غیررسمی می‌آورد و در نتیجه زمینه برای سوء استفاده‌ها و تعیین قیمت‌های غیرواقعی برای ارز در کشور توسط سودجویان فراهم می‌شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده