تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۳۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر مطرح کرد؛

دسته‌بندی ۲۷ مساله جهت توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر/ به مشکلات ۴ واحد تولیدی در دشتستان رسیدگی شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از احصاء و دسته‌بندی ۲۷ مساله اصلی فعالان اقتصادی به تفکیک شهرستان‌های دهگانه این استان به منظور رونق بیشتر در حوزه صمت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، در نشست با «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس نشست‌های متعدد هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، تامین نشدن نقدینگی مورد نیاز واحد‌های صنعتی از سوی بانک‌ها، نبود مشوق‌های ویژه برای تشویق سرمایه‌گذاران در استان بوشهر، بهره‌برداری از اسکله‌های تخصصی وزارت نفت برای اقلام صادراتی و بهبود زیرساخت‌های اداری برخی از شهرستان‌ها به‌عنوان چالش‌های عمومی شهرستان‌های این استان مطرح است.

وی افزود: علاوه بر این پائین بودن آبخور بنادر برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و شناور‌های کانتینری، تامین نشدن انتظارات مرزنشینان بوشهری درباره میزان و نوع کالا‌های واردایتی ملوانی و مشکلات ایجاد شده برای صادرکنندگان ناشی از تعهد سیاری نیز از چالش‌های مشترک فعالان عرصه تجارت خارجی این استان به شمار می‌رود.

مدیرکل صمت استان بوشهر ادامه داد: جابجایی کالا بین منطقه ویژه اقتصادی شماره یک و ۲ بوشهر، ایجاد رویه ملوانی در این بندر برای تخلیه کالاها، راه‌اندازی شهرک ویژه اصناف آلاینده و تامین ارز مورد نیاز برای واردات از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی مرکز این استان در حوزه‌های صنعت و تجارت است.

وی اضافه کرد: پایین بودن آبخور بنادر بوالخیر و دلوار برای پهلوگیری شناور‌های کانتینربر، تامین اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی اسکله صادرات مواد معدنی و تامین اعتبار برق‌رسانی به منطقه صنعتی اشکالی و آباد از سوی ایمیدرو از مهمترین چالش‌های پیش‌روی صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنگستان است.

صفوی عنوان کرد: بر این اساس برق‌رسانی به معادن تنگ پلنگی و تغییر کاربری اسکله لاور ساحلی از شیلاتی به تجاری به عنوان مهمترین مشکلات شهرستان دشتی و تامین اعتبار تکمیل و راه‌اندازی پایانه صادراتی و حمل و نقل محصولات کشاورزی مساله اساسی دشتستان است.

وی با اشاره به ظرفیت بندر دیر برای نقش‌آفرینی در عرصه صادرات و ترانزیت کالا، یادآور شد: تعیین مرز رسمی بندر دیر و اسکله فولادی برای صادرات و نبود پس‌کرانه لازم در گمرک این بندر به‌عنوان هاب تجارت با کشور قطر از مهمترین چالش‌های این شهرستان در تحقق قابلیت‌های تجاری آن است.

مدیرکل صمت استان بوشهر ادامه داد: تکمیل جاده دسترسی کارخانه سیمان ساروج از معادن به کارخانه در کنگان، تعیین تکلیف نظارت بر معادن مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه و راه‌اندازی ناحیه صنعتی در جم از مهمترین چالش‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های جنوب استان بوشهر است.

وی عمده مشکلات شهرستان‌های شمالی استان بوشهر را مربوط به ضعف در زیرساخت‌های بندری دانست و بیان کرد: راه‌اندازی رویه ترانزیت در گمرک و لایروبی بندر ریگ برای پهلوگیری شناور‌های بزرگ از مهمترین نیاز‌های شهرستان گناوه است و پایین بودن آبخور بنادر برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و تامین نشدن انتظارات مرزنشینان درباره میزان و نوع کالا‌های وارداتی ملوانی از مهمترین مشکلات فعالان تجاری بندر دیلم به شمار می‌رود.

صفوی در ادامه خاطرنشان کرد: این مشکلات امروز در نشست با معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان نمایند وزارت صمت در قالب نشست‌های جداگانه با نمایندگان مردم استان بوشهردرمجلس شورای اسلامی مورد بررسی و چاره‌اندیشی شد تا در مسیر حل قرار گیرد.

رسیدگی به مشکلات ۴ واحد تولیدی در شهرستان دشتستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نشست بررسی مسائل بنگاه‌های اقتصادی حوزه صمت به مشکلات ۴ واحد صنعتی و صنفی در شهرستان دشتستان رسیدگی شد، ادامه داد: در دیدار معاون وزیر صمت، با نمایند مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر، رئیس اداره صمت دشتستان و دیگر مسئولان نسبت به مسائل و مشکلات ۴ واحد تولیدی صنعتی و صنفی در شهرستان بررسی و تصمیم گیری شد.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به برخی از اهداف سفر معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به استان، تاکید کرد: این سفر به‌منظور رسیدگی و پیگیری مساله‌های احصا شده در حوزه صمت عنوان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس نشست‌های متعدد هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، تامین نشدن نقدینگی مورد نیاز واحد‌های صنعتی از سوی بانک‌ها، نبود مشوق‌های ویژه برای تشویق سرمایه‌گذاران در استان بوشهر، بهره‌برداری از اسکله‌های تخصصی وزارت نفت برای اقلام صادراتی و بهبود زیرساخت‌های اداری برخی از شهرستان‌ها به عنوان چالش‌های عمومی شهرستان‌های این استان مطرح است.

صفوی همچنین با تشکر از پیگیری‌های معاون وزیر صمت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی در پیگیری و حل مشکلات واحد‌های تولیدی در شهرستان دشتستان گفت: احصاء و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در شهرستان همواره در سال‌های گذشته پیگیری و جزء اولویت‌های سال جاری است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده