تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۳۰۳۳۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریسک خرید سهم کطبس بررسی شد

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی از وضعیت سود آوری نماد کطبس را پیش رو دارید.

به گزارش می‌متالز، سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت زغال سنگ نگین طبس ۳۸۷۵ ریال برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ است.

شرکت زغال سنگ نگین طبس با نماد کطبس در بورس فعالیت دارد؛ شرکت کطبس P/E تحلیلی ۱۴۰۲ را ۶.۲ واحد اعلام کرد.

همانطور که در گزارش به تفصیل آورده شده است، سودآوری شرکت کطبس درصدی از نرخ شمش خوزستان (فخوز) است. شمش فخوز خود متاثر از قیمت‌های جهانی شمش فولاد و دلار است. در مورد دلار که انتظارات تورمی همچنان رو به بالاست از سوی دیگر به دلیل مشکلات و ورشکستگی‌های بانک هایآمریکایی سیاست افزایش پر شتاب نرخ بهره را باید به فراموشی سپرد. این در حالی است که رکود فعلی اقتصاد جهانی با اخراج گسترده و بیکاری همراه نخواهد شد پس همچنان تقاضا وجود دارد، پس نمی‌توان پایینی برای شمش جهانی فولاد متاثر شد، ولی می‌توان با بهبود شرایط اقتصادی بخصوص اقتصاد چین افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش نرخ (نه چندان شارپ) برای شمش جهانی تصور کرد. مجموعه عوامل فوق وضعیت بهتری را از نظر نرخ فروش برای شرکت کطبس نشان می‌دهد در حالی که شرکت فاقد مواد اولیه است و عمده بهای تمام شدهشرکت همان دستمزد مستقیم وغیر مستقیم و سربار است. درموردسال١٤٠٢میتوان مطمئن بود دستمزد‌ها متناسب با دلار رشد نخواهد کرد و شرکت از مزیت تضعیف دلاری دستمزد و نرخ ریالی انرژی بهره میبرد پس به احتمال بالا سود بالاتر از سیصد تومان میسازد و با این سود پی برای مناسبی دارد.

این پی بر‌ای مناسب در کنار واکنش بسیار خوب شرکت به اعداد فیبوناچی را می‌توان مد نظر قرار داده و در همین منطقه تا حداقل ٢٠٠٠تومان به صورت پله‌ای اقدام به خرید و نگهداری سهم تا آخر سال کرد، اهداف پیش رو در نمودار قابل مشاهده است.

بر اساس پیش بینی سود وزیان شرکت فروش شرکت در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۶۲۹۱۷۷۱ میلیارد ریال است. سود هر سهم پس از کسر مالیات ۳۸۷۵ ریال است. این رقم برای مدت مشابه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۵۷ ریال است.

ریسک خرید سهم کطبس بررسی شد

ریسک خرید سهم کطبس بررسی شد

ریسک خرید سهم کطبس بررسی شد

ریسک خرید سهم کطبس بررسی شد

سهم از مقاومت استاتیک محدوده٢٠٠٠ تومان با قدرت عبور کرده و در حال پوبلک به آن است. در صورت حفظ محدوده، اهداف سهم محدوده٣٨٨٠و٥٧٩٠تومان است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده