تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۰۳۹۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعتراض راننده‌های سرویس‌های کارگران معدن زغال سنگ طزره به پایین بودن دستمزد‌ها

‌می‌متالز - رانندگان سرویس‌های کارگران معدن زغال سنگ طزره، در اعتراض به پایین بودن دستمزد ومزایای دریافتی خود صبح روز یکم خرداد از جابجایی کارگران خودداری کردند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های استیجاری واحد حمل و نقل معدن زغال سنگ طزره که مسوولیت جابجایی کارگران را برعهده دارند، صبح روز دوشنبه (یکم خرداد ماه) در اعتراض به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود از جابجایی کارگران خود داری کردند.

در همین رابطه، یکی از کارگران راننده گفت: حدودا ۱۴راننده استیجاری درمعدن زغال سنگ طزره از واحد‌های شرکت البرز شرقی هستیم که حقوق و مزایایی که طبق قرارداد بابت دستمزد دریافت می‌کنیم کافی نیست و کفاف زندگی و حتی مخارج خودرو‌های ما را نمی‌دهد.

او افزود: خودرو‌های استیجاری غالبا اتوبوس هستند و راننده‌ها روزانه دو تا سه مرحله در جاده‌های خاکی و آسفالته منطقه شاهروددر استان سمنان به ازای دریافت۷۰۰ تا ۷۵۰هزار تومان در روز کار می‌کنند. درواقع راننده‌های این خودرو‌ها آنچه در مجموع ماهانه از کارفرما دریافت می‌کنند تامین کننده هزینه‌های جاری زندگی و خودرو‌ها نیست.

به گفته وی، با توجه به افزایش قیمت همه اقلام مصرفی وغیر مصرفی از جمله قطعات خودرو جابجایی کارگران از معدن طزره تا شاهرود به صرفه نیست ومدیریت معدن باید به پیشنهاد وگفته‌های ما راننده‌ها برای توافق درمیزان افزایش دستمزد‌ها توجه کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده