تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۴۷۴
کد خبر: ۳۰۳۴۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی بازار خودرو‌های مونتاژی

‌می‌متالز - قیمت خودرو در هفته گذشته روند نزولی را طی کرد. حال باتوجه به بی‌اعتنایی مونتاژکاران نسبت به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت، بازار درحالت بلاتکلیفی و رکود قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو امروز، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روز‌های گذشته تغییری تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روز‌های گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه، نرخ ۶۷۲ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز در نرخ ثابت ۵۸۵ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ ۹۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی بازار خودرو‌های مونتاژی

قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X۲۲ PRO به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت جک J۴ ساخت ۱۴۰۲ نرخ ۹۵۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX۵ هیبرید ساخت ۱۴۰۱، اما امروز، شنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی بازار خودرو‌های مونتاژی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

بازار خودرو در هفته‌های گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها در اکثر این روز‌ها روند نزولی به خود گرفته بود. علت اصلی کاهش قیمت در بازار برگزاری مرحله دوم طرخ فروش خودرو در سامانه یکپارچه بود.

گرچه در مرحله دوم این طرح تعداد عرضه خودرو‌ها نسبت به مرحله محدودتر است، اما باتوجه به حاشیه سود حاصل از خرید خودرو در سامانه یکپارچه، مردم به این سامانه هجوم آوردند و سرمایه‌های سرگردان را به این سمت و سو روانه کردند.

برگزاری این مرحله از طرح فروش باعث شد بازار خودرو در وضعیت رکودی قرار گیرد. البته کمبود تقاضا تنها به این بازار ختم نشد و سایر بازار‌های مالی نیز در همین وضعیت قرار گرفته‌اند.

در طرف دیگر ماجرا، خودروسازان مونتاژی بدون توجه به قیمت‌های جدید اعلامی شورای رقابت، محصولات خود را با قیمت‌های کارخانه‌ای و متفاوت با قیمت شورای رقابت در سامانه عرضه کردند و به نوعی بی‌اعتنایی خود را در مقابل شورای رقابت نشان دادند. این امر باعث شد تا بازار آزاد خودرو‌های مونتاژی نیز در حالت بلاتکلیفی قرار بگیرد. حال در بازار آزاد تنها فروشنده‌هایی پیدا می‌شوند که از ترس کاهش قیمت‌ها دست به فروش خودرو زده‌اند. اما خریداری در این میان یافت نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده