تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۲
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۳۶۱۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲/ تارا اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

‌می‌متالز - قیمت خودرو که حدود سه هفته است روند ریزشی دارد، امروز نیز با کاهش همراه شد. ورود دلار به کانال ۵۰ هزار تومان یکی از عوامل اصلی ریزش نرخ خودرو در بازار به حساب می‌آید.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو امروز، اول خرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. امروز نیز اغلب، قیمت‌ها ثابت یا کاهشی بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روز‌های گذشته تغییری تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. همانند پراید ۱۱۱ که در قیمت ۳۶۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روز‌های گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز اول خرداد ماه، ۱۲ میلیون تومان نیز کاهش قیمت نسبت به روز گذشته را تجربه کرد و نرخ ۶۵۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند.


پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز ۵ میلیون تومان ارزان و در نرخ ۵۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز کاهش ۲۰ میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ ۸۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲/ تارا اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X۲۲ PRO با ۱۰ میلیون تومان کاهش، به یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان رسید.

جک J۴ ساخت ۱۴۰۲ نیز امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و نرخ ۹۲۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX۵ ساخت ۱۴۰۱، اما امروز، دوشنبه، قیمت ثابت روز گذشته را تکرار کرد و جزو معدود خودرو‌هایی است که روند کاهشی نداشته است.

قیمت خودرو امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲/ تارا اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

بازار خودرو در هفته‌های گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها در اکثر این روز‌ها روند نزولی به خود گرفته بود. یکی از علل اصلی کاهش قیمت در بازار برگزاری مرحله دوم طرخ فروش خودرو در سامانه یکپارچه بود. البته کاهش نرخ دلار و ورود آن به کانال ۵۱ هزار تومان نیز یکی از علت‌های ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد شناخته می‌شود.

برگزاری این مرحله از طرح فروش باعث شد بازار خودرو در وضعیت رکودی قرار گیرد. البته کمبود تقاضا تنها به این بازار ختم نشد و سایر بازار‌های مالی نیز در همین وضعیت قرار گرفته‌اند.

از طرفی دیگر دعوای میان مونتاژکاران و شورای رقابت، باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود که امید است هرچه زودتر با تحقق توافق، این مشکلات برطرف شود.

این امر باعث می‌شود تا بازار خودرو‌های مونتاژی نیز در حالت بلاتکلیفی قرار گیرد. حال در بازار آزاد تنها فروشنده‌هایی پیدا می‌شوند که از ترس کاهش قیمت‌ها دست به فروش خودرو زده‌اند. اما خریداری در این میان یافت نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده