تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۰۳۴۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار خبر داد:

تولید سالانه نزدیک به ۹۰۰ هزار تن سنگ آهن در بیجار

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار گفت: معدن سنگ آهن این شهرستان یکی از بزرگترین معادن کشور است که سالانه حدود ۹۰۰هزار تن سنگ آهن در این معدن و معدن قراکند تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا میرآقایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار با اشاره به تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن در معدن سنگ آهن این شهرستان، اظهار داشت: اگر امکانات و نیروی بیشتری در اختیار این مجموعه قرار بگیرد می‌توان سالانه مقدار بیشتری سنگ آهن از این معدن استخراج کرد.

وی افزود: محصول تولید شده توسط این کارخانه از نوع سنگ آهن کنسانتره بوده و عیار آن ۶۸ درصد است و نوع خوراک محصولات سنگ آهن بیجار، سنگ آهن کم عیار و عیار متوسط مگنتیکی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال‌رایی و کسب درآمد از طریق معادن سنگ آهن ایجاد کارخانه فولادی همان زنجیره فولاد است که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های مستمر، در حال حاضر روند رو به رشدی دارد.

میرآقایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین معدن سنگ آهن قراکند از ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در بیجار است که سالیانه ۸۰ تا ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن از آن استخراج می‌شود.

وی ادامه داد: این معدن ظرفیت بسیار خوبی در منطقه کرانی بیجار است که در مجموع ظرفیت ۱۲۱ هزار تن با عیار ۵۲.۴ درصد را دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف ما افزایش ظرفیت تولید معدن سنگ آهن قراکند است، گفت: سالانه حدود ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن در این مجموعه فراوری و تبدیل به کنسانتره و از معدن خارج می‌شود.

میرآقایی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بومی هستند و با ایجاد کارخانه کنسانتره در این معدن اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه معادن سنگ آهن از مهم‌ترین ظرفیت‌های اشتغالزایی پایدار در استان کردستان است بیان کرد: شهرستان بیجار در مجموع با ۵ معدن سنگ آهن نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده