تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۰۳۴۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تدارک ایران و روسیه برای تبادل فناوری و هوشمندسازی معادن

‌می‌متالز - معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: به دنبال گفتگو‌های صورت گرفته در حاشیه اجلاس کازان، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه تبادل فناوری و هوشمندسازی معادن همکاری‌های جدیدی طرح ریزی خواهند کرد.
تعداد بازدید : 6

به گزارش می‌متالز، سید محمد موسوی در حاشیه چهاردهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی روسیه – جهان اسلام در کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه افزود: در بازدیدی که با همراهی آقای علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت از منطقه توسعه فناوری و نوآوری اینوپلیس جمهوری تاتارستان داشتیم، مقرر شد ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم‌های اخیر علیه روسیه به یاری این منطقه بیاید.

وی اظهار داشت: در این بازدید، با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های خصوصی جمهوری اسلامی ایران در صنایع نرم افزاری، مقرر شد که نقشه راه همکاری‌های دوجانبه در این زمینه ترسیم شود.

تدارک ایران و روسیه برای تبادل فناوری و هوشمندسازی معادن

معاون وزیر صمت گفت: شرکت‌های ایرانی با وجود تحریم‌های ظالمانه در حوزه‌های مختلف به فناوری‌های پیشرفته دست یافته اند و افزون بر ۲ هزار شرکت ایرانی توانمند در عرصه ساخت اکثر تجهیزات ثابت و دوار و برخی تجهیزات فرایندی فعال هستند.

موسوی خاظرنشان کرد: در دیدار با مسوولان منطقه توسعه فناوری و نوآوری اینوپلیس تاتارستان، مقرر شد که ظرفیت شرکت‌های ایرانی به یاری این منطقه نفت خیز روسیه در زمینه ساخت تجهیزات بیاید.

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت همچنین با اشاره به مذاکرات هیات ایرانی با پتروف اوگینو رئیس آژانس فدرال صنایع منابع معدنی روسیه گفت: با توجه به توانمندی طرف روس در عرصه معادن، در این مذاکرات مقرر شد که از دانش فنی روسیه در راستای هوشمندسازی معادن و ماشین آلات حفاری استفاده کنیم.

تدارک ایران و روسیه برای تبادل فناوری و هوشمندسازی معادن

موسوی ادامه داد: این مذاکرات در آینده نزدیک به تفاهم نامه همکاری دوجانبه منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که معادن و ماشین آلات معدنی از مزیت‌های اصلی کشور ایران است، این همکاری، در سطح راهبردی تلقی می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده